Waarom neemt een bank zoals de Rabobank, geen vreemd geld meer aan om te wisselen naar Euro's?

Kan tegenwoordig alleen nog bij gwk volgens hun site. Laat een gwk nou heel ver weg zijn.. Zijn er andere opties?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kost een hoop geld en tijd, waarschijnlijk meer dan dat het ze oplevert. Ze zijn het niet verplicht. Er zijn anderen zoals het GWK die het wel doen.

Vroeger hadden banken die taak, tegenwoordig ga je gewoon naar het buitenland met je pinpas en wellicht creditcard en haal je het daar uit een automaat. Daarnaast kan je ook gewoon betalen in winkels/restaurants met kaarten. Mensen hebben daar dus geen gewissel meer voor nodig, dus dat zal steeds minder geworden zijn bij banken. Tot zo'n punt dat de paar mensen die heen of weer willen wisselen lastiger zijn voor een bank dan dat ze wat opleveren. Banken zouden dan heel veel provisie moeten gaan vragen om het rendabel te krijgen. In plaats daarvan verwijzen ze je nu naar het GWK.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt. Klinkt wel logisch.
Is er een andere optie naast het gwk om terug te wisselen? Gwk is erg ver hier vandaan.
LeonardN
5 jaar geleden
https://www.gwktravelex.nl/vestigingen/
http://www.geldwisselkantoor.nl/kantoren/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus geen andere opties, helaas. Gwk is te ver meldde ik al.
LeonardN
5 jaar geleden
Zijn twee bedrijven die allebei GeldWisselKantoor heten volgens mij vandaar de reactie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kun je mij het adres geven van het gwk Alphen aan den Rijn? Volgens jouw laatste link moet dat daar kunnen maar vind nergens een andres.
Inekez1
5 jaar geleden
http://www.geldwisselkantoor.nl/alphen-aan-den-rijn/