Mag een niet-student de bibliotheek en stilteruimte van een hogeschool betreden?

Ik wil graag na mijn werk naar een hogeschool gaan om in de bibliotheek een paar uur te werken op mijn laptop (ipv in de file te zitten en dan pas later 's-avonds door te gaan ).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

dit is in de meeste gevallen niet toegestaan (echter kan ik dit niet voor elke school zeggen, aangezien dit afhangt van de huisregels van de school zelf). Ik kan wel uit eigen ervaring vertellen dat, vooral op de grotere scholen, niemand het doorheeft als je gewoon rustig in de bibliotheek gaat werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zal niet zijn toegestaan, maar waarschijnlijk kom je op de meeste hogescholen een dergelijke ruimte wel zonder problemen in.

Maar, de vraag is of het nuttig is, want over het algemeen zul geen toegang hebben tot het (wifi) netwerk. Dat is vaak gekoppeld aan studentaccounts. Dus als je van internet afhankelijk ben, vermoed ik dat het weinig zin heeft om in een hogeschool in de bibliotheek te gaan zitten.