Ziet het ene uitzendbureau het als je voor een ander uitzendbureau werkt?

Stel je hebt een poosje (verschillende functies/banen) voor een bepaald uitzendbureau gewerkt. Zij hebben nu bijvoorbeeld even niets wat je leuk vind qua baan. Stel je zegt dan tegen dat uitzendbureau dat je even niet beschikbaar bent omdat je bv op vakantie gaat of even niet wil werken. En je ziet een leuke functie bij een ander uitzenbureau wat je wel graag wil doen. Ziet dan het 1e uitzendbureau dat je wel aan het werk ben en inkomsten werft via een ander uitzendbureau? Of kunnen zij dat echt niet zien van elkaar?
Zij zullen misschien niet kijken maar kan dat überhaupt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ GoeieVraag! Geen idee, maar ik heb me ooit bij 6 verschillende uzb's aangemeld,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik sta ook bij meerdere ingeschreven. Het laatste jaar alleen voor dezelfde verschillende functie bekleed. Er is nu zoveel keuze uit werk dat ik me wat kieskeuriger kan opstellen gelukkig! Maar ik wil me niet in de vingers snijden bij een ander. Alle opties openhouden..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag je ook bij velen inschrijven.
ronron1212
6 jaar geleden
Wat maakt het uit dat ze het van elkaar zouden kunnen zien? Maar dat kunnen ze niet.
ronron1212
6 jaar geleden
Hoezo je niet in de vingers snijden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laat maar. Dat doet er niet toe. Ik wil graag weten of zij dat kunnen zien van elkaar.
ronron1212
6 jaar geleden
Het uitzendbureau bepaald niet of je ergens gaat werken maar de opdrachtgever doet dat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben in dienst van het uitzenbureau. Niet bij de opdrachtgever.
ronron1212
6 jaar geleden
Ja maar de opdrachtgever bepaald of jij wel of niet bij hun kunt werken en niet het uitzendbureau.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met het oog op de privacy lijkt het met geen goede zaak als ze van elkaar weten wie er ingeschreven staat / wie waar aan het werk is. Verder: wat is er mis mee als je "eigen" uitzendbureau geen werk voor je heeft, om dan via een ander uitzendbureau aan de slag te gaan?Of heb je een contract bij het uitzendbureau en moet je 24/7 beschikbaar zijn om via hen te werken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt ronron. Maar als uitzendkracht heb je niets te maken met de opdrachtgever. Zij bepalen idd of jij daar gaatwerken. Maar dat regelt het buro met opdrachtgever. Als uitzendkracht heb jij alleen te maken et het buro. Je hebt met hen een overeenkomst, niet met opdrachtgever. De opdrachtgever staat hier buiten.
Mijn vraag is: Ziet het ene uitzendbureau het als je voor een ander uitzendbureau werkt?
ronron1212
6 jaar geleden
Zo als ik al zei nee dat zien ze niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je een bron Ronron?
ronron1212
6 jaar geleden
Gewerkt voor een bureau.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ook maar dat zegt niks.
ronron1212
6 jaar geleden
Ik heb op het hoofdkantoor gewerkt. Niet uit geleend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aha dat wist ik niet ronron. Dacht dat je uitzenkracht was geweest.

Antwoorden (1)

Nee, uitzendbureau's wisselen in principe geen gegevens uit over medewerkers. Ze kunnen dus niet van elkaar zien wie er is ingeschreven of wie waar werkt. Het uitwisselen van deze informatie zou ook strijdig zijn met de privacywetgeving.

Let op: sommige uitzendbureau's werken onder verschillende merken om verschillende klantgroepen te bedienen. Dan lijkt het een ander bureau, maar is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Nick Boven. Weet jij of ik ergens kan vinden welke uitzenbureau's "samen" werken? Dus welke merken van 1 dezelfde zijn?