Kom ik met mijn verleden nog het legioen in ?

Hoi ik wil graag het legioen in omdat ik in Nederland geen toekomst meer heb.
Allen Ben ik bang dat ik niet door de keuring kom vanwege mijn criminele en psychiatrische achtergrond . Ik ben mijn medicatie aan het afbouwen en kom uiteindelijk zonder te staan.
Maar ben bang dag ze achter mijn strafblad komen.
Wat zijn mijn mogelijkheden voor een tweede kans?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Tijdens de selectie procedure worden de fysieke, psychologische en medische tests afgenomen.
Je dient wat ook kennis van de Franse taal te hebben.

Een blanco strafblad is meestal wel een eerste vereiste. In sommige gevallen worden mensen met een strafblad niet toegelaten.
Je hoeft tegenwoordig niet zelf de gegevens te leveren over eventuele aantekeningen in de Justitiële documentatie, dat zoekt het Vreemdelingenlegioen zelf uit, desnoods met behulp van Europol ( European Police Office) of Interpol.
Ik ben bang dat toetreden tot het Vreemdelingenlegioen niet zal lukken.
http://nl.wikihow.com/Je-aanmelden-voor-het-Franse-Vreemdelingenlegioen

Toegevoegd na 9 uur:
Welke mogelijkheden er zijn voor een tweede kans is moeilijk te zeggen. Maar iedereen heeft recht op een nieuwe kans.
Met het antwoord moet rekening gehouden worden met de leeftijd, hoe crimineel is het crimineel verleden en hoe ingrijpend is de psychiatrische achtergrond op jouw toekomst. Wat is je opleiding en je werkervaring. Bij defensie krijgen jongeren momenteel een tweede kans, maar ook daar wordt streng gescreend.
https://www.ondertussen.nl/probleemjongeren-met-strafblad-krijgen-vanaf-nu-tweede-kans-bij-defensie/