Hoe kunnen de problemen in België opgelost worden?

En dan bedoel in NIET Vlaanderen bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk, maar andere oplossingen waarbij België behouden blijft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

het beste lijkt mij, dat zowel walen als vlamingen ( en dan met name de radicale elementen) nu eindelijk eens hun verstand binnen te gebruiken.
Een ander optie is, dat de minder radicale walen EN vlamingen zich verenigen in ÉÉN partij, zonder taal discriminatie en op die manier de traditionele partijen de pas af snijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Koning zal een beroep moeten doen op het Belgie-gevoel dat er toch is. Hij moet een toespraak houden, zowel in het Waals-Frans als in het Vlaams-Nederlands en tegen alle Belgen zeggen: waar zijn jullie eigenlijk mee bezig, dit is een tweetalig land, en menselijk gedrag kun je niet binnen een land, zelfs niet binnen Europa aan banden leggen, dus het is logisch dat de aantallen Frans of Nederlandssprekende mensen in bepaalde gebieden kan gaan varieren. We zijn allemaal Belgen!! Kom op!!, zing de Brabanconne, blijf tweetalig en geef elkaar de hand.

Zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan in één snelle beweging de Duitstalige minderheid totaal onbelangrijk maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O nee, natuurlijk, ook nog een keer in het Duits!!!
Als ieder Vlaams meisje nu eens een Waals vriendje versiert (en vice versa) dan zullen de twee groeperingen veel meer samen gaan leven. Nu komt een Vlaming zelden een Waal tegen: die twee groepen hebben niets met elkaar. Ze gaan naar verschillende scholen en sportclubs, kijken verschillende televisiezenders, etc, etc.