leeftijdgrens tabak in belgie?

is het in belgie nou nog steeds 16 jaar of ook 18+ geworden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

De leeftijdsgrens is 16 jaar

Toegevoegd na 2 minuten:
In 22 van de 27 EU landen is de minimumleeftijd voor de verkoop van tabaksproducten 18 jaar. Uitzonderingen zijn (nog) België, Luxemburg, Oostenrijk en Malta met een minimumleeftijd van 16 jaar.
In Duitsland, Finland, Spanje, Portugal, Italië, Hongarije, Estland, en Letland mag volgens de wet ook pas vanaf 18 jaar worden gerookt. Ierland en het Verenigd Koninkrijk hanteren een minimumleeftijd om te mogen roken van 16 jaar

Toegevoegd na 11 minuten:
In het artikel van De Morgen dd 22 oktober 2015 staat:
De Hoge Gezondheidsraad (HGR) wil de sigarettenverkoop in ons land verbieden beneden de 18 jaar. Nu ligt de leeftijdslimiet nog op 16 jaar.