Alhoewel niet 't land met de kleinste BNP, kunnen de mensen in Oost-Timor per persoon 't minste kopen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_koopkracht_per_capita
Koopkracht per persoon lijkt mij persoonlijk belangrijker dan het totaal. Dan is 't nl. veel makkelijker om de levensomstandigheden onderling te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij Dubai. Je kunt op Wikipedia de rest opzoeken.
Google Dubai.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergis me helemaal: het moet zijn Djibouti. Sorry. Dubai is juist een van de rijksten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je was me voor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden psmans. Nu laat ik het maar zitten.
Plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje, interessante lijst, Spanje staat verrassend hoog.
Op dit moment kon dat wel eens Haiitie zijn, totaal geen nationaal produkt meen door de kapotte infrastructuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geachte,

Ik denk ook aan Haiti, waarvoor er geld werd ingezameld door diverse Organisaties (zoals Artsen Zonder Grenzen, Caritas Catholica, Oxfam, Handicap International en Unicef)

Voor meer info : zie bijgevoegde links !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks veel internationale hulp is Bangladesh nog steeds een van de armste landen ter wereld. De overbevolking, natuurrampen en politieke instabiliteit dragen hieraan bij.