wat voor effect heeft earth hour...

Ik hoor net dat om half 9 vanavond de banken, ikea en schiphol zijn lichten heeft gedooft voor een uur.

Ikea is al gesloten, de banken ook om die tijd en de landingslichten op schiphol waren hoop ik toch wel aan?
Ik zie het nut niet zo, wie legt mij dat uit...
niet dat ik niet milieu bewust ben, ik scheid mijn afval heel goed namelijk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat over heel de wereld een uur lang alle lichten uit zijn levert natuurlijk een behoorlijke energiebesparing op en daardoor is dat positief voor het milieu.

Ik snap echter heel goed je twijfel. Ik deel die namelijk met jou. Op het totale energieverbruik is dit namelijk vrijwel nihil.
In totaal zitten er 8760 uur in een jaar. Om dan 1 uur daarvan de lichten uit te doen levert in totaal een besparing van 0,01%.
Daarbij klopt dat ook nog niet, want dat is alleen besparing op het licht. Ik denk dat niemand zijn koelkast of vriezer uitgezet heeft. Het gaat dus echt om peanuts...

Ik denk dat het grootste effect zit in de saamhorigheid van de landen die eraan meewerken. Uiteindelijk is samenwerking wel het hardste nodig om iets aan het milieu te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt, een goeie stroom storing zou meer opleveren. want een demonstratie van 1 man levert altijd meer op dan dat er niemand protesteert :-)

Andere antwoorden (2)

Over de hele wereld waren by grote gebouwen,bruggen etc en mensen thuis t licht uit voor 1 uur,was voor t klimaat. En vanacht klok 1 uur vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Symboolpolitiek' heet dat. Vroeger hadden ze 'reaal politie', nu symbool politiek. Ik weet niet wat erger is.