Hoe moet de politie handelen als ze halverwege een tankbeurt een oproep krijgen?

Vraag van mijn dochter van 6. Vandaag zagen wij bij een bemand benzine station een politie man zijn dienst wagen volgooien. Wat gebeurt er als hij midden in de tank beurt een oproep krijgt? Kan hij de slang terug hangen en weggaan? (Later betalen?) Of moet hij eerst betalen? Of is er altijd een collega paraat? En wanneer moeten ze tanken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uhh... beertje... mijn dochter is 6! Duhuh. En is een normale vraag. Toch?. Als er dan boefjes zijn word het lastig met een bijna lege tank. Denk je niet? Ik dacht zelf bij een half volle tank(?) Zodat je de boefjes die je achtervolgd nog een beetje te pakken kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goeie vraag, zij moeten tanken buiten oproeptijd.

Antwoorden (3)

Het is een goede vraag! Maar ik kan je hier wel antwoord op geven. Het tanken gebeurt niet onder oproeptijd. Dus op dat moment krijgt hij geen oproep. Ten zij het heel ernstig is dat zelfs politie die niet werken worden opgeroepen. Maar over het algemeen tanken de agenten niet onder oproeptijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de politie al een oproep krijgt dan gaat dit over ernstige delicten, in ditsoort gevallen gaat de openbare veiligheid voor die 50,- van de tank. Alsje dus een oproep krijgen halen ze de slang eruit en rijden weg. Later zal er waarschijnlijk wel betaald worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de noodhulpauto's zijn 24 uur per dag in gebruik van de noodhulp ( de agenten die de meldingen rijden). het is dus onmogelijk om buiten oproeptijd deze auto's af te tanken. mocht er tijdens het tanken dus een oproep komen, dan kan het zijn dat er direct gereageerd moet worden. betalen komt dan later wel. weet de pomphouder ook wel. bovendien is elke pomphouder blij als hij de politie als klant heeft, want er wordt nogal veel brandstof verreden. bijna dagelijks staan de auto's aan de pomp.

Toegevoegd na 1 minuut:
noodhulpauto's zijn door alle apparatuur in de wagen dusdanig duur, dat elk bureau er maar een paar van heeft. reserve auto's zijn er over het algemeen niet. wel projectauto's ( ook opvallende auto's) maar die zijn niet geschikt voor de noodhulp.
AlphaLimaSierra