Wat zijn mijn rechten als werknemer als ik geen gehoor krijgt van werkgever?

Ik weet niet wat mijn rechten zijn als werknemer van een bedrijf waar de communicatie erg lastig is. Ik ondervind wat problemen in mijn persoonlijke leven, dat deels invloed heeft op mijn werk. Ik probeer op een normale manier contact te leggen met het bedrijf.
Ik bel, stuur mails, stuur zelfs smsjes maar krijg van niemand ook maar iets te horen.
Ik ben ook vaak persoonlijk gaan vragen of er een mogelijkheid is om in contact te komen om alles even goed te bespreken, maar ook daar is nooit iets van gekomen. Ik ben nu op het punt om niet meer te komen opdagen / ontslag nemen / ziek melden, omdat ik het niet eens ben met de behandeling. Wat kan ik doen, en wat zijn mijn rechten hierin als werknemer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Je hebt altijd het recht om je ziek te melden. Doe dit in elk geval op de wijze zoals dit bij jouw bedrijf officieel moet gebeuren. Vraag voor alle zekerheid ook om een bevestiging van je ziekmelding, of stuur anders een aangetekende brief. Na een bepaalde periode zul je sowieso dan bericht krijgen van de arbodienst/bedrijfsarts. Je kunt het probleem dan met hem/haar bespreken en in overleg zal dan worden vastgesteld voor hoeveel procent je arbeidsgeschikt bent op dit moment.

Neem zeker niet zelf ontslag, en niet meer komen opdagen (zonder ziekmelding) is al helemaal geen goed idee. Je verspeelt dan je rechten (o.a. op een uitkering, ziektegeld, enz.). Ook kan zelf ontslag nemen/niet meer komen opdagen heel ongunstig uitpakken voor je kansen op een nieuwe baan ergens anders.

Succes!