Zich afvragen op een onverwachts moment: "Als ik nú dood zou gaan, zou ik dan gelukkig doodgaan?" En dan niet ja want ik ga morgen dit doen, of volgende week ga ik dit vertellen. Nee, Nú, op dit moment.

En als dit aantwoord nee is dan kijken hoe dit komt en hoe dit aangepast kan worden. En als het antwoord ja is een biertje bestellen en doorgaan met leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

genieten van de dagelijkse dingen, altijd iets te wensen hebben - hoe klein ook en een dierbare vinden om al dit te delen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je gevoel achtervolgen, dat doen nog veel te weinig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je gevoel volgen, bedoel je.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja
Een actieve vakantie met een van je ouders (of allebei) op wat latere leeftijd maar voorkeur is een van de 2 dus vader zoon in mijn geval...was 23 en ben bijna twee weken door Ierland wezen trekken..dan bekijk je je vader met hele andere ogen dan toen ik tiener was en de gesprekken waar heel anders..heb er een hele mooie herinnering aan over gehouden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen moet eens stilstaan bij hoe goed we het eigenlijk hebben. Juni vorig jaar overleed mijn vader (ik ben nu 18) en dat, in combinatie met een tijdje werken in een ziekenhuis, heeft me laten inzien dat je gewoon elke dag even stil moet staan en denken 'hee, ik besta niet alleen, ik leef'. Al is het maar omdat het mooi weer is, al is het maar omdat ik een BLOEDmooi meisje zie lopen, gewoon even stilstaan bij dingen zorgt ervoor dat je heel wat positiever in het leven staat, The Good Life noem ik dat zelf. Hoop dat ik niet te filosofisch ben geweest zo, maar hoop ook dat het duidelijk is! Verder moet iedereen een keertje in het zuiden van Spanje een glas goede wijn drinken op een zonnige zomeravond. Dan ben je het dichtste bij de hemel op aarde naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja ik wordt een beetje stil van alle hier gegeven antwoorden. Het klinkt zo simpel, sta stil bij alle kleine mooie dingen in het leven. Ik realiseer me ook dat niet iedereen dat kan. Dat er soms ingrijpende gebeurtenissen nodig zijn om je dat te laten inzien. Het leven reikt je lessen genoeg aan en wij kunnen als mensen alleen maar die lessen accepteren en daardoor groeien als mens. Probeer ondertussen een beetje te genieten van al het moois dat het leven biedt. Maar echt dingen die je eens gedaan MOET hebben ? Laten we daar maar niet aan gaan beginnen. Daar is het leven veel te kort en te kostbaar voor. we moeten al zoveel ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gelukkig worden....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn/haar unieke bijdrage leveren aan de wereld
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vraag gesteld hebben bij goeievraag.nl
15 jaar geleden
Lief hebben en lief gevonden worden.
En dan heb ik het niet over sex. (Hoewel ik blij ben dat ook te kennen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfstandig een lange reis maken. Op die manier leer je binnen korte tijd meer van de wereld, mensen en andere culturen dan je zou kunnen vergaren in een mensenleven dat wordt doorgebracht op één plek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles wat je leuk lijkt maar niets met seks, bier of borrelnootjes want dan wordt je antwoord verwijderd. Maakt niet uit hoe centraal die in je leven staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen moet per definitie eens in zijn leven geademd hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Herstel; er bestaat ook leven dat nog niet ademt, dus mijn antwoord moet zijn; "iedereen moet per definitie eens in zijn leven zijn gestorven".
Vader worden. (Ik moet voor mezelf spreken, en kan het dus niets over moederschap zeggen).
Het vaderschap heeft mij de gelegenheid gegeven om mijn eigen verleden te spiegelen tegen de nieuwe omstandigheden van het opvoeden van een kind, en daar ben ik een beter mens van geworden.
En ons kind niet slechter dan ik indertijd, mag ik wel zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kim Holland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
paliatieve zorg geven. als is het maar een paar avonden. het leert je de kracht van de mens kennen die waardig wil sterven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn ogen openen. Ik ben er ook nog mee bezig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Nonam;

Bij een menselijke geboorte en natuurlijke dood aanwezig zijn, liefst van een naaste. Allebei intens emotioneel, aangrijpend en op totaal verschillende manieren indrukwekkend mooi. Duidelijker leer je niet waar het in het leven om hoort te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van liefde,lust, en passie genieten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke stok achter de deur om dingen te doen die je altijd al had willen doen: www.dayzeroproject.com
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontberingen doorstaan en het gezicht van wérkelijke armoede leren kennen.

Zorgt ervoor dat je zaken voor eens en voor altijd in haar proporties kunt zien. Met andere woorden, het leert je te relativeren.

Niks sneuer dan een zonnebankgebruinde corpsbal op zondagochtend hel en verdoemenis te horen janken omdat er een kras op zijn nieuwe Porsche zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je laten wegschieten in een katapult.