waarom zijn er zoveel aanbiedingen bij Aldi en Lidl tijdelijk?

Het frappeert me dat zelfs "dagdagelijkse" producten zoals badolie, bij Aldi en Lidl maar tijdelijk in stock zijn. Ik geraak er dan ook zelden aan, omdat ik overdag werk.
In Duitsland bv. is er veel meer in de voortdurende stock.
Wat zit achter deze tijdelijke aanbiedingen (waar er zelden genoeg van is om ook 's avonds na je werk nog voorraad te vinden....)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De primaire bedoeling van aanbiedingen is klanten te lokken. Door steeds verschillende dingen in de aanbieding te doen, zijn er altijd weer "nieuwe" mensen die dat nodig hebben. Als ze dan voor de aanbieding eenmaal in de winkel zijn , nemen mensen ook andere boodschappen mee. Op sommige aanbiedingen wordt nauwelijks of niets verdiend, of is er zelfs een beetje verlies. Vaak is de voorraad daarvan beperkt. Maar dat lokt wel nieuwe klanten.