Mag je een brief versturen zonder je eigen adres op te schrijven?

Zou de brief dan toekomen op de bestemming of niet? Maakt dat iets uit als ik zorg voor een duidelijk adres en postzegel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Jouw brief heeft met of zonder adres dezelfde kans om goed aan te komen.
Als je brief echter verkeerd bezorgd wordt, dan kan hij niet aan jou retour gezonden worden.
Je volledige adres hoeft trouwens niet: je postcode en huisnummer zijn voldoende.
Voor de zekerheid is het toch wel handig die erop te zetten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
postcode en huisnr ver melden is eigenlijk je volledig adres maar in sterk verkorte vorm toch
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt. Postcode + huisnummer is uniek voor elk adres en dus een sterk verkorte vorm.

Andere antwoorden (1)

Zolang de geadresseerde erop staat, komt hij aan (als hij niet zoek raakt)
Adres van de afzender is niet belangrijk, behalve als het adres van degene war de brief heen moet niet klopt, of niet bestaat, dan is het moeilijk om de brief retour afzender wegens onbestelbaar te sturen
anneliez