Bij een tekst voor een grafsteen voor een getrouwd stel, zijn daar "regels" voor wie eerst genoemd wordt?

Het gaat om een grafsteen voor mijn opa en oma. Mijn opa is als laatst overleden en gaat nu met oma (de urn) in het graf. Moet eerst de vrouw of de laatst overledene?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

daar zijn geen regels voor en iedereen mag daar zelf zijn eigen invulling aan geven. wat het best voelt voor de nabestaanden. wellicht hebben de overledenen hier bij leven nog iets over gezegd.

als er een steen geplaatst wordt na het eerste sterfgeval dan komt meestal de naam van de persoon, die als eerste gestorven is, boven.

ik begrijp uit uw verhaal een beetje dat er nu pas een steen besteld gaat worden. dan is een vrije invulling natuurlijk makkelijker te realiseren.
AlphaLimaSierra