Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik meende altijd dat het verboden is je gemaskerd in het openbaar te vertonen. Is dat juist?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan de algemene plaatselijke verordening van de gemeente waar je met dat masker wilt rondlopen. Hier is geen landelijke wet tegen, maar het staat gemeentes vrij om te verbieden met bedekt gezicht over straat te gaan.
Veel gemeentes doen dat ook. Vooral in het zuiden wordt er wel vaak speciaal voor carnaval een ontheffing geregeld, de rest van het jaar is totale gezichtsbedekking niet toegestaan. Dit is overigens een regel van vér voor de ophef over (of zelfs maar verschijning van de eerste) boerka’s.

http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/wetgeving/masker-straat.166493
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten carnaval en gemaskerde feesten om is total gezichtsbedekking (bijvoorbeeld boerka's of getinte helm glazen) verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*totaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje:
Waar staat dat??????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou momo, wat agressief met die ??????.. Borboleta, mijn fout, ik dacht dat hij doorgevoerd was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mee3nde dat ook zeker te weten. Dank.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding