Welke dingen mag je van de overheid legaal doen wanneer je 18 word?

Kan het zo een twee drie niet op internet vinden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je bedoelt, wat mag niet als je 17 bent maar wel zodra je 18 wordt?

o.a.

- Zware alcohol drinken
- Al het werk doen dat legaal is toegestaan.
- Onder de zonnebank
- (auto) Rijbewijs halen
- Paintballen
- Trouwen zonder toestemming van je ouders
- Jezelf ziek melden op school
- Plastische chirurgie
- Geen handtekening van ouders nodig voor financiele overeenkomsten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag paintballen niet onder de 18?? wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_20-12-2009 Dit is een wapen in de vierde categorie, en om specifiek te zijn: lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer wat geleerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.minvws.nl/kamerstukken/vgp/2009/antwoorden-op-vragen-van-het-lid-van-dijken-pvda-aan-de-minister-van-volksgezondheid-welzijn-en-sport-over-zonnebankverbod-voor-jongeren.asp Bij nader inzien is een zonnebank niet verboden onder de 18 maar moet bij het apparaat een instructie gegeven worden dat gebruik met klem afraadt. 2/3 van de zonnestudio's verbied klanten onder de 18 plaats te nemen in een zonnebank. Het mag dus wel van de wet, maar wordt in principe ontmoedigd.

Andere antwoorden (6)

Wat ik als de grootste voordelen heb ervaren: Autorijden, Sterke drank kopen en stemmen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stemmen,
Werken,
Trouwen,
In zaken gaan.
Thuis met de vuist op tafel slaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en vooral belasting betalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erotiekfilms huren/kijken/kopen.
In nachtdienst werken.
Een eigen bedrijf starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In militaire dienst je leven geven voor koningin en vaderland. In Afghanistan bijv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag doen waar je zin in hebt mits jij je aan de wet houdt en de fatsoensnormen en waarden eerbiedigt.
nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag