Wat voor soorten vrijwilligerswerk heb je?

Voor mijn behandeling in een kliniek ben ik opzoek naar vrijwilligerswerk.. nu heb ik overal al gezocht en kan ik echt niets vinden wat mij leuk lijkt.

Heel veel is met mensen, wat ik niet fijn vind door angst.

Zelf ben ik opzoek naar dingen in bv laboratoriums of apotheken (dus wetenschap en onderzoeken).
Maar ik weet echt neit wat ik daar mee kan doen in vrijwilligerswerk.

Mijn doel in het leven is om zoveel mogelijk kennis te hebben en dingen zoals de kwantumfysica te kennen. Ook medicijnen vind ik heel interessant en labtesten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Zou Greenpeace of het WNF niet wat zijn voor jou? Bij het WNF wordt ook veel onderzoek gedaan na van alles en nog wat...van bacteriën in het water tot aan het bestuderen van wilde dieren toe!

Ik denk dat er zoveel 'functies' zijn bij beide organisaties dat er vast wat voor jou tussen zit.

Succes

Toegevoegd na 9 minuten:
Of bedenk zelf iets om op te zetten!! Kijk maar eens hier:

http://www.greenpeace.nl/getinvolved/word-vrijwilliger/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er bestaan veel soorten vrijwilligerswerk.
"Het Gilde" is een bekende naam waar vrijwilligers in bakken kunnen zoeken op soorten vrijwilligerswerk.

misschien kun je wel met dieren werken? ik weet dat er altijd wel gezocht wordt naar mensen die tijd hebben om met honden een wandeling te maken als vrijwilliger.

als je later een beetje over die angst heen bent, kun je zo'n wandeling misschien maken met oude(re) mensen, dat wordt zeer gewaardeerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook niet dat er vrijwilligerswerk is in laboratoria.
Wat je wel hebt is administratie voor verenigingen, of het gemeentearchief dat mensen zoekt om oude registers en namenlijsten online te zetten.
Hier hebben we het VIP vrijwilligers informatie punt waar je kunt zoeken naar werk.Verder zou je de bedrijven in de buurt waar van je denkt dat er een lab is kunnen aanschrijven of je er een soort stage kunt doen
anneliez
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk beginnen bij vrijwilligers vacaturebanken. Die koppelen vraag aan aanbod, en je kunt er kijken welke vacatures er zijn, maar ook kun je jezelf daar aanbieden en kunnen ze voor je zoeken.

Maar het leuke aan vrijwilligerswerk is verder dat je het ook zelf kunt creëren. Een bedrijf hoeft niet per se een vacature voor vrijwilligers te hebben, je kunt jezelf ook aanbieden en zoeken naar een leuke functie. In wetenschap of onderzoek is óók vrijwilligerswerk te vinden, als jij maar echt iets te bieden hebt. Op universiteiten en in ziekenhuizen werken ook student-assistenten en stagairs, dus je hebt niet per definitie een afgeronde opleiding nodig om daar te kunnen werken. Als jij bijvoorbeeld basiskennis hebt van laboratoriumwerk, zou je kunnen kijken wat laboratoria aanbieden aan bijbanen voor studenten of aan stageplaatsen hebben. Dat kan van alles zijn: het uittypen van dictaten van onderzoekers, het verzamelen van gegevens, het steriliseren van instrumenten, practica-opstellingen voorbereiden, etc. Ook in apotheken kunnen ze best vrijwilligers gebruiken: het bezorgen van medicatie bij mensen thuis, administratief werk, opruimwerkzaamheden, het bijhouden van bestellingen of het uitpakken en uitsorteren van binnengekomen voorraad.

Toegegeven: vrijwilligerswerk waarbij je thee schenkt in een verzorgingstehuis of waarbij je boodschappen doet voor gehandicapten is gemakkelijker te vinden, maar er IS ook werk te vinden wat jij leuk vindt, daar ben ik van overtuigd. Je moet alleen wat meer zoeken, brutaal durven zijn, en een creatieve werkgever treffen. Kan iemand die jou begeleidt in die kliniek je helpen met zoeken? Waarschijnlijk helpt dat al, je moet altijd gebruik maken van de netwerken die je hebt en van je contacten. Maar durf out of the box te denken: als je dan een werkgever treft die dat ook doet, kun je echt een functie vinden of creëren die perfect bij jou past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@lies: wat je nu doet is betaald/regulier werk als vrijwilligers werk aanbieden..., dat kan toch niet de bedoeling zijn ? "Ook in apotheken kunnen ze best vrijwilligers gebruiken: het bezorgen van medicatie bij mensen thuis, administratief werk, opruimwerkzaamheden, het bijhouden van bestellingen of het uitpakken en uitsorteren van binnengekomen voorraad."
T
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@conqie: bedankt voor de link!
het klopt dus wat @lies12 in haar antwoord zegt... heb ik weer wat geleerd.
in mijn omgeving (r'dam) zijn deze functies betaalde banen, soms bijbanen, maar wel betaald, misschien omdat het "gewone" apotheken zijn.
en bovendien is het ijsselland ziekenhuis hier vlakbij in capelle a/d ijssel (ook daar bezuinigingen dus).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@conqie: dankjewel voor de + !