Hoe werkt een sky/wensballon?

Ik heb 3 skyballons gekregen van iemand. Er staat wel een beschrijving bij maar dat is in het Duits, plus dat er niet bijstaat hoe je die op moet laten. Ik heb hier een link gevonden: http://www.skyballon-shop.eu/links.html

Het lijkt mij wel heel mooi om die op te laten met kerst of met oud en nieuw, maar zou het jammer vinden als ik ze verknoei omdat ik niet snap hoe je dat moet doen.

Het is een soort rijstpapieren lamp met een blokje erbij met een gat erin wat op piepschuim lijkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry als het wat vaag is, maar degene waar ik ze van kreeg heeft ze zelf ook gekregen...

Toegevoegd na 6 minuten:
2e toevoeging: wie het weet, weet die dan ook of je erop kan schrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Een skybalon is van papier, dus je kunt erop schrijven.Je moet trouwens eerst het kaarsje aasteken onder de balon,dan door de hitte gaat hij op een gegeven ogenblik met veel mankracht graag want alleen wil dat niet de lucht in.Zorg dat je met het vlammetje niet het papier raakt.Aziaten zijn er heel handig mee en gebruiken ze om op deze manier een wens te doen.Een wens wat goed is voor een heel dorp bijvoorbeeld en vragen op die manier het universum om genade.En hopen op die manier dat ze in een volgend leven het nog beter zullen doen.Met dat leven bedoelen ze hun kinderen .In de meeste gevallen worden er weinig kinderen geboren in een gezin omdat ze ze niet kunnen onderhouden.De mannen aan de drank zijn en veel op de vrouw neerkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vul de lantaarn met lucht door hem zachtjes heen en weer te zwaaien.
Controleer voor het aansteken op gaten of scheuren (indien dit het geval is NIET AANSTEKEN en/of oplaten!!!
Houd de lantaarn met twee handen voorzichtig rechtop en laat uw helper de brandstof aanstekken.
Laat de lucht in de lantaarn opwarmen (ongeveer 1 minuut) pak de lantaarn vast aan de grote ring.
Wacht tot de lantaarn zachtjes begint te trekken en laat hem voorzichtig los
Als men de lantaarn iets langer laat opwarmen stijgt hij sneller.

Niet aansteken bij harde wind of bij hoge gebouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is zit er ook een roodgekleurde ring aan de onder kant,die verhit je ,je draait met een aansteker de ring rond.het papier vouw je helemaal uit de hoogte in . De ene houd het papier recht om hoog en een ander heeft de aansteker in zijn hand. Als de ring goed is verhit dan voel je dat de ballon omhoog trekt je laat hem los en je kunt deze lang na kijken in de lucht. Pas wel goed op voor je handen ,die wij omhoog hebben laten gaan verloor een soort kaarsvet wat van de ring drupte op iemands handen.Ik hoorde pas van iemand dat ze eigenlijk verboden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
is dat verbod er al door dan?
heb ook gelezen dat ze links en rechts dingen in de hens zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had werkelijk nog nooit van deze dingen gehoord, dus vond het wel een mooi idee. Maar naar ik lees zitten er dus nog meer haken en ogen aan dan ik dacht :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt ,het gevaar: als deze ballonnen landen op een rietendak brandend dan ben je niet blij als rietendak bezitter. Pas goed op voor je handen nogmaals.
De link van Skyballon vertelt alleen maar, dat je volgens de uitspraak van een hamburgse rechter moet aangeven, dat je niet verantwoordelijk bent voor de gevolgen van het volgen van een link....
Die piepschuimachtige dingetjes zijn volgens mij net zoiets als aanmaakblokjes voor de open haard of de barbecue, en daar zit hem gelijk het linke van deze ballons : als ze ergens mee in aanraking komen, kan je de fik van het jaar veroorzaken. Zeker als er wind staat, die per 10 m. hoogteverschil heel erg anders van richting en windkracht kan zijn, en zo'n ballon wil bést hoog, voor het blokje op is.
Ook zou ik in de buurt van vliegvelden dit soort ballonnen maar niet oplaten....
Misschien aan het strand, als de wind richting zee waait. Doordat het daar 's nachts natuurlijk toch al goed donker is, kan je hem heel lang nakijken, zonder dat het nare gevolgen zou kunnen hebben.
Vergeet je niet een wens te doen, vóór je hem loslaat????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Ze staan volgens mij op het punt om die dingen te verbieden. In Amsterdam is er al een pand uitgebrand met Oud en Nieuw vorig jaar door zo een ding. Je moet er niet aan denken dat ie op een rieten dak terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik wenste dat ik Duits begreep! :-))) Naar het blijkt zijn die dingen dus nog niet zo heel onveilig?! :-/ Ik stel mijn vraag natuurlijk ook niet voor niets omdat ik wel in die beschrijving zie staan: Schwer entflammbaren. Dus dat dit licht ontvlambaar moet zijn dat begrijp ik dan nog net ;-) Maar het idee lijkt me heel mooi, en ik woon noch aan de kust, noch nabij een vliegveld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, we waren tegelijk, maar ik krijg er eerlijk gezegd ook steeds meer bedenkingen bij...
Een wensballon werkt als een heteluchtballon. De brander (brandbaar blokje van paraffine) verwarmt de lucht in de ballon, waardoor deze opstijgt. Dankzij de lichte constructie vliegt de wensballon bijzonder hoog en ver. Door de stilte waarmee de ballon zich voortbeweegt ontstaat er een indrukwekkend en fascinerend gezicht. De vlam brandt zo’n 5 à 10 minuten. Als de vlam dooft, blijft de ballon nog minutenlang zweven en daalt hij langzaam.

Let your dreams come true!