Wat is aandachtsloosheid?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga dan snel naar een begrafenisondernemer... Want dan leef je niet (meer)... of je slaapt diep, want daar is niets, totaal niet dus ook geen aandacht...

Iemand die geen aandacht heeft of interesses heeft in dingen en mensen .Kan ook te maken met een zeer lage consentratie.

Buiten de maatschappij om, in een schijnwereld leven, zonder aandacht te schenken aan je directe en indirecte omgeving.

Dat is denk ik het gemis aan interesse in wat er om je heen gebeurt, apathie die zelfs tot de dood kan leiden. Komt vaker voor dan we denken. Zingeving aan het bestaan is daarom zo belangrijk.

in jezelf leven, beetje kluizenaarachtig

Aandachtsloosheid is dat je met je gedachten elders vertoeft en elders is niet waar het leven zich afspeelt.

Als ik beide woorden los koppel dan is "aandacht" selectief je aandacht richten op iets, en loosheid is slimheid. Dus kom ik tot de conclusie dat het slim je aandacht op iets richten. Het woord "aandachtsloosheid " komt niet in van Dale voor. maar in Google in beschrijvingen van werken met jongeren.

Bronnen:
google

Helemaal niets. Het woord bestaat niet.

Geen contact met de aarde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100