Voornamelijk in Ticino. Op deze kaart zie je waar in Zwitserland ze welke taal spreken:

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens, naast Ticino, wordt ook in een paar zuidelijk delen van Graubünden Italiaans gesproken, zie daarvoor de kaart ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch was het duidelijk... :) +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, Almighty :)
De moderators hebben al die dubbele toevoegingen verwijderd, dus nu is me antwoord weer netjes ;-)

Andere antwoorden (3)

Italiaans, als hoofdtaal gesproken door 6,5% van de bevolking

Kijk bron voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag. De vraag was in welke kantons het gesproken wordt, niet hoeveel procent van de bevolking het spreekt ;-)
In het gehele kanton Ticino en een deel van het kanton Graubünden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Italiaans-Zwitserland (Duits: Italienische Schweiz, Italiaans: Svizzera italiana; Frans: Suisse italienne) is het gedeelte van Zwitserland waar Italiaans gesproken wordt. Het wordt ook wel Latijns-Zwitserland genoemd. Het gehele kanton Ticino en een deel van het kanton Graubünden behoren hierbij.