Geschokt om een nieuwsbericht gaf me de volgende vraag;Wat zou je doen wanneer je er achter kwam dat jou creme menselijkvet bevat?

Het lijkt een filmscript, maar in Peru zijn drie verdachten opgepakt die mensen vermoord zouden hebben om hun lichaamsvet. De drie zouden vijf moorden gepleegd hebben in de jungle. Het vet probeerden ze te verkopen aan cosmetische bedrijven. De cosmetische industrie gebruikt dit soort vet soms in middelen om je huid jong en soepel te houden.

Flessen vet
Toen de drie werden aangehouden, hadden ze flessen met vloeibaar vet bij zich. Om het vet af te tappen zou de bende hoofden, armen en benen hebben afgesneden en de lijken aan haken boven kaarsen hebben gehangen. Het vet boden ze aan Europese bedrijven aan. Of er ook daadwerkelijk lichaamsvet verkocht is, in niet bekend. Naast de drie gearresteerde verdachten zoekt de Peruaanse politie nog zeven andere mensen.

Mogelijk heeft de bende al veel meer moorden gepleegd. In het gebied worden zeker zestig mensen vermist.

Bron; http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/17976

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zohee, ben ik effe blij dat ik die rommel niet gebruik !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders ik wel Marleen! :-)

Het beste antwoord

IK heb dit inderdaad ook in de krant gelezen, heftig verhaal.
Als ik zou merken dat dit vet in mijn creme zou zitten, zou ik walgend de creme weggooien, me aanmelden bij slachtofferhulp, en in de hoogste boom klimmen bij radar, kassa, consumentenbond en andere consumentenoriganisaties.
Ik zou mijn vertrouwen verliezen in de kwaliteitscontroleurs van produkten, immers alle vetten worden voor produktie gecontroleerd, toch?
Ik kan me niet voorstellen, of hoop eigenlijk dat dit nooit zal werkelijkheid zal blijken te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan zou ik mijn rechtsbijstandverzekering aanspreken en 't bedrijf die 't verkocht, aanklagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in iedergeval geen lichaamsvreemd goedje, dus wellicht werkt het daarom zo goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het direct weggooien en aanklacht tegen de fabriek inbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pf bah.
weggooien en 5 uur douchen denk ik.
blehh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn twijfels bij dit bericht. Ook gewaardeerde nieuwszenders zitten er wel eens naast en nemen klakkeloos een broodje aap verhaal over. Immers, ik neem aan dat ze bij de klinieken waar liposucties worden uitgevoerd het vet gratis mogen ophalen. Ik sluit dus niet uit dat er menselijk vet in verzorgingsproducten kunnen zitten maar of mensen daar daadwerkelijk voor vermoord worden doet mij wel de wenkbrauwen ophalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet toch hopelijk wel dat mensen ook om niks vermoord worden. Voor maar een klein beetje geld gaan sommige mensen zo ver. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Maar dat is de vraag ook niet. Hte gaat er mij alleen maar om wat je zou doen als je er achter zou komen dat het in je Labello zou zitten.
Ik zou het niet meer kopen, maar om de moorden niet te ondersteunen, niet vanwege het vet.
Ik denk dat er wel viezere troep (schadelijker) in de meeste creme's zit. Verstopt achter moeilijke namen en e-nummers.

Geef mij maar gewoon een lichte plantaardige olie, met zo min mogelijk 'onzinnige' ingrediënten, werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De creme van E line? Vindt ik ook wel fijn, ook vanwege de niet toevoegde rommel. Het enige nadeel vind ik wel dat het daardoor ook niet erg lekker ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sesamolie met calendula extract. Verder geen ingrediënten. Van Weleda.