Waarom werken ambtenaren van 9 tot 5

en niet bv van 8 tot 4 of 10 tot 6?

Als je om 9 begint is je ochtend te kort om te genieten en als je thuis komt de halve avond al weg. Waarom niet gewoon eerder beginnen of later ophouden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

omdat ze in de pas willen blijven met alle andere mensen die van 9 tot 5 werken. Maar om aan je 36 uur te komen bij een 5 daagse werkweek met een verplicht half uur pauze dan kom je op 7,7 uur per dag (inlusief die pauze) Van 09.00 tot 17.00 is 8 uur dus past het bijna in het plaatje van een 5 daagse werkweek. Werk je 9 uur per dag dan kun je met 4 dagen werken per week volstaan. Ook zijn er ambtenaren die onrelmatig (in ploegendienst) werken. Dus daarom beginnen ambtenaren niet eerder of eindigen later. Dit is wel een typische vraag voor een ambtenaar die ook moet werken voor zijn/haar centjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk niet dat je vraag klopt..
Ik ken een heleboel ambtenaren die andere tijden werken dan van 9 tot 5..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze doen het nóg anders.
Ze beginnen veel later, en dan gaan ze ook veel eerder weg.
14 jaar geleden
't Is sowieso nieuw voor mij dat ambtenaren werken!

Maargoed mijn vader is ambtenaar en die werkt niet van 9 tot 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf werk ik momenteel 7:30 tot 16:00, omdat de aansluiting met OV onpraktisch is. Voor m'n verhuizing werkte ik 7:00 tot 15:30. Ik heb collega's die beginnen tot een uur of 9:30, en dan tot 18:00 op kantoor zitten.

Je stelling klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt gelukkig niet zo vaak,maar als het gesneeuwd heeft of wanneer het glad is,wie is er dan 's avonds laat of midden in de nacht voor ons aan het werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige gemeenten heb je flexibele werktijden, tussen 7.00 en 9.00 uur beginnen, tussen 16.00 en 18.00 uur naar huis.
De openingstijden voor de burgers zijn vaak tussen 9.00 en 17.00 of 17.30, met een of meer avondopenstellingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet? Was je dan van plan om twee uur s'nachts naar het gemeentehuis te gaan?