Wat is het verschil tussen media en medium?

Wat is het verschil tussen media en medium wanneer het gaat om het vak communiceren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Volgensmij is media een groot gebied, bijv. tv, radio, de krant enz, om mensen te informeren.

Een medium is een manier van informatie overdracht, dus waar je heen en weer kunt communiceren, (tussen minimaal 2 personen), bijv het medium telefoons.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus.. in grote lijnen gezien:

Media = informeren

Medium = communiceren

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier wordt er ook uitleg over medium en media gegeven:

http://www.ziedaar.nl/index.php?theme=17
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tv is een medium, de radio is een medium, de krant is een medium.
Samen noemt men dat "de media".
Het meervoud van medium. En dat staat ook in jouw bron:
Een medium is een middel dat gebruikt wordt voor de overdracht van informatie = informeren!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verschillende betekenissen komen juist DOORDAT media het meervoud is van medium buksie. Je snapt het niet helemaal.

Andere antwoorden (2)

Media is het meervoud van medium: 1 medium, 2 media.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Media is een verzamelwoord over alles waar je info van krijgt (denk aan tv of krant) medium is het soort daarvan (bv. tv)