Wanneer kun je iemand sociaal noemen?

Het is vrij snel gezegd; "Wat een asociale ....", maar wat maakt iemand sóciaal?
Noem je iemand pas zo als hij zich altijd schikt naar anderen, attent is, altijd op tijd komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je iemand sociaal kunt noemen wanneer deze persoon zich op een nette manier gedraagt ten opzichte van de mensen om zich heen en z'n best doet om een prettig mens te zijn om mee om te gaan.
Je hoeft je echt niet altijd naar een ander te schikken om toch sociaal te zijn.
Ik denk wel dat de begrippen 'sociaal' en 'asociaal' cultureel gebonden zijn. Want wat in de ene cultuur als netjes wordt beschouwd, is in een andere cultuur weer not-done.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als hij aardig is voor jouw en andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt iemand altijd sociaal noemen.dit omdat de mens een sociaal wezen is.de mens kan dus niet sociaal/asociaal zijn.
hij/zij kan zich wel sociaal/asociaal gedragen.gedrag dus.
iemand gedraagt zich sociaal als hij/zij rekening houdt met zijn omgeving.zich altijd schikken enz.hoort daar niet bij.