Zit er echt een verschil(letje) in mentaliteit tussen de inwoners van de steden Amsterdam en Rotterdam? Zoja hoe merk je dat /wat?

In het algemeen kun je daar iets over zeggen of speelt dat helemaal niet (meer)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Rotterdammers zijn recht voor zijn raap personen als ze hun mening geven,ze draaien er niet om heen en het bekende zinnetje dat ook op Rotterdammers slaat is; niet lullen ,maar poetsen.Dit verstaat men onder gewoon hard werken en niet zeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal best,ook Groningers staan erom bekend dat ze recht door zee zijn en vooral nuchter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen,ik heb geen idee want zo oud ben ik ook weer niet. ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh,mijn geheime minnaar is zeker een Amsterdammer. :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het mis hebt want de 16 staat voor mijn geboortedatum. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat van belang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1916?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whaha,nee hoor,zo oud ook weer niet.
Laat ik het maar op houden dat mijn kinderen volwassen zijn en ik een kleinkind heb van bijna 3
Ja daar zit verschil in: als voorbeeld de aanleg van een metrolijn: amsterdammers praten lang over wat ze van plan zijn te gaan doen, terwijl ondertussen de rotterdammers al aan het graven zijn. Tegen de tijd dat de amsterdammers de eerste schep in de grond zetten, wordt in Rotterdam de nieuwe lijn feestelijk geopend.
Simpel gezegd in reclametaal:amsterdam wil het, rotterdam doet het.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nou minnen en plussen maar, ik ben erop voorbereid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rotterdammers zijn wat simpeler (niet lullen maar poetsen mentaliteit) en Amsterdammers zijn nog wat brutaler en grover dan Rotterdammers. Een Amsterdammer komt soms nogal shockerend over voor een buitenstaander, terwijl andere Amsterdammers er alleen maar hard om lachen.