Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke achternaam gebruiken de kindjes van Wiilem Alexander en Maxima op school?

Ik hoorde vandaag op tv zeggen : maxima von Amsberg, dacht dat zij Van Oranje heette

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Hare Koninklijke Hoogheid Maxima prinses der Nederlanden,prinses van Oranje-Nassau, mevrouw van Amsberg. Prins Claus was ook van Amsberg na zijn huwelijk met huwelijk. Net als Bernard,eerst von Lippe zur Biesterfeld werd van Lippe-Biesterfeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gerardlotheringen,
De vraag is hoe de kinderen op school genoemd worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Aangezien prins Claus (von Amsberg) de vader was van Willem-Alexander, en Willem-Allexander dus ook Von Amsberg heet, lijkt het me vrij logisch dat zijn dochters Von Amsberg heten - in ieder geval voor de burgerlijke stand.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik twijfel trouwens of het niet gewoon Van Amsberg is.
Heb even gegoogled :) en kwam op deze link:
http://www.vernoeming.nl/de-achternamen-van-de-oranjes

Bijna onderaan (vanaf "Bij de eerste vijf namen...") staat hoe Maxima en haar dochters kennelijk worden genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prins Claus heette oorspronkelijk von Amsberg,na zijn huwelijk met Beatrix werd dit van Ambsberg,net als van Lippe-Biesterfeld, en Hendrik van Mecklenburg-Swerin.
De naturalisatie brengt zich met zich mee dat de naam wordt vernederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja..? Wat wil je hiermee zeggen?

Andere antwoorden (1)

Hun achternaam is Oranje-Nassau
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing