Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet ik in de brief voor de juf van mijn dochter zetten: ''beste JUF linda'' of " beste linda?

wat staat netter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Nou beste JUF Linda toont meer respect: het is een brief aan de docent in haar hoedanigheid. Beste Linda, zou je gebruiken als het brief was dat niet over school zou gaan. (privepost)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je haar normaal aanspreekt. Als je haar in een gewoon gesprek bij haar voornaam noemt, zonder juf erbij, dan hoef je dat er in een brief ook niet bij te zetten. Spreek je haar in het dagelijks leven aan met juf, dan schrijf je dat ook bovenaan je brief.
Voor de juf maakt het niet zoveel uit. Ik spreek uit ervaring, ik ben zelf juf (en moeder). Als de brief maar met respect is geschreven, dan maakt juf of geen juf niet uit.
Soms schrijf je een briefje vanuit het kind geschreven (wij in ieder geval wel), dan schrijf je er wel juf boven. Dan wordt het zoiets als:
Beste juf, mag ik een tekening maken voor mijn papa? Hij is volgende week jarig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, ben zelf ook juf en vind dit een perfect antwoord
ligt er aan waneer is het een privebericht is het wel beter om beste linda te schrijven maar ik ga voor beste linda dat lijkt netter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geachte mevrouw, beste Linda,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Geachte Linda schrijven.

Dat klinkt respectvol maar je bent geen leerling.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je kunt het probleem ook omzeilen door te schrijven: Beste juf van [en hier de naam van je dochter invullen]. Beste Linda is te amicaal. Ze is niet jouw vriendin maar iemand met wie jij beroepshalve te maken hebt. Enige afstand is dan wel aan te bevelen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Beste juf Linda.
Of je zou ook kunnen schrijven: "Aan de juf van ons Anneke".
De naam is een voorbeeld natuurlijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste juffrouw Linda. Dat staat nog netter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding