Moeten chocoladesigaretten, uit pedagogisch oogpunt, uit de schappen gehaald worden?

Ik ben tegen al die betuttelende regeltjes in de vorm van geboden en verboden. Maar er wordt de laatste tijd zo'n heksenjacht gehouden op rokers, terwijl het misschien allemaal wel begint met een 'onschuldig' sigaretje van chocola.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zie niet in waarom ze persé chocolade in de vorm van sigaretten zouden willen maken - anders dan dat 't inderdaad met echte sigaretten te maken heeft?!
Er zijn oneindig veel vormen te bedenken en oneindig veel soorten verpakkingen. Dus de meerwaarde van een vorm en verpakking zoals bij chocoladesigaretten zie ik totaal niet. Die meerwaarde zie ik in geen enkele vorm.
Dus ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat ze verboden zouden worden. Stel dat een chocolade- of sigarettenfabrikant zou protesteren. Dan ben ik toch heel benieuwd naar hun motivatie die ze dan kunnen geven, anders dan 'dat moeten we toch zelf weten?'. En als ze niet protesteren: mooi toch? Dan is er ook geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (8)

Het is juist pedagogischt verantwoord, dan kunnen beginnen met te leren stoppen met roken...

Toegevoegd na 23 seconden:
nog vooordat ze aan roken verslaafd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan ook: Speelgoed pistooltjes, Race auto's (Slecht voorbeeld) Poppen (je wilt geen tienermoeder) etc etc

Nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik was vroeger dol op chocoladesigaretten maar heb nog nooit een trekje van een echte sigaret genomen. Ik zie het verband dus niet en zou het belachelijk vinden als chocoladesigaretten zouden worden verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goede vraag ze zijn er altijd geweest,roken alle mensen die ze vroeger hebben gegeten?Van mij mogen ze blijven hoor.Dus nee !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ze zijn er altijd geweest, maar tabak ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja precies !
Ook ik heb als kind heel veel van die chocoladesigaretjes gekregen.
En ik heb er toen als kind nooit het idee gekregen, laat ik een lekker gaan roken....
Nee dus, dan kunnen wel van alles gaan verbieden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nu ben ik al jaren een roker, maar daar waren de chocoladesigaretjes toch echt geen aanleiding voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ken de chocoladesigaretjes nog wel die ik altijd heel lekker vond, maar nu ben ik geen roker en heb het ook nooit geprobeerd.
Toch kan ik me voorstellen dat het bij andere mensen wel een aanleiding geeft tot roken.

Met zo'n chocoladesigaretje 'speel' je toch altijd voor de grap even dat je een sigaret aan het roken bent. Misschien laat zo'n kind dat wel heel 'stoer' zien aan zijn vriendjes, willen ze allemaal een chocoladesigaret en zo begint al het idee dat het 'stoer' is om te roken.

Het zou kunnen. Misschien ook niet.
Uit de schappen halen? Nee. De ouders zouden het voor zichzelf in overweging moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut NIET! Volgens mij is de invloed van tv,. reclame en omgeving groter dan nepsigaretten. Was vroeger DOL op de chocosigaretten maar heb nooit gerookt, mag nu ook nog graag een chocoladegeval opsteken maar roken taal ik totaal niet naar.
Mijn zus wilde niet dat haar kinderen met speelgoedpistolen speelde en verbood dat dus, tot ze op een gegeven moment haar zoontje betrapte dat hij 'zo'n schietding van tv' nagemaakt had van stokjes. Vroeger deed ik hetzelfde met sigaretten, deden we samen alsof we aan roken waren.... met stokjes.
Nee hoor, laat die chocoladesigaretten maar lekker in de winkel liggen, vind ik weer net zo'n kulverhaal als enige tijd terug met de negerzoenen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik at, toen ik klein was, die chocolade sigaretten met papier en al en toch ben ik niet verslaafd geraakt aan het eten van papier.