Confronteren of niet?

Mijn vriend heeft al sinds hij klein is een beste vriend. onafscheidelijk. Die beste vriend woont samen met zijn vriendin. op verjaardagen zien wij ook haar ouders. Wij gaan niet echt met ze om, maar je treft ze weleens. mijn vriend werkt de hele week en heeft al zijn zaakjes op orde, en s' avonds rookt hij weleens een joint. nu hebben haar ouders van iemand gehoord ( van wie weten we niet) dat mijn vriend weleens een jointje rookt. nu hadden ze afgesproken met hun dochter en mijn vriend zijn beste vriend. hebben ze een hele preek gehad. dat hij mensen die jointjes rookt niet vertrouwd en die mensen ook niet in zijn buurt wil hebben etc etc etc maar nu hebben wij aan het eind van de maand een verjaardag waar wij hun ook weer treffen. normaal gesproken praten we altijd leuk met elkaar. maar nu heb ik zoiets van: mijn vriend werkt keihard betaald al zijn rekeningen en wie zijn hun om zo over hem te praten? Kun je hun hierop aanspreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu hadden ze afgesproken met hun dochter en mijn vriend zijn beste vriend. hebben ze een hele preek gehad. dat hij mensen die jointjes rookt niet vertrouwd en die mensen ook niet in zijn buurt wil hebben............. Dat zegt die vader????????????? Maar wat heeft die beste vriend daarop dan geantwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die vader had 'de leiding' en moeders deed mee. die vriend zei dat het hun zaak niet is maar bleef netjes omdat zijn vriendin bang is dat ze ruzie krijgt met haar ouders....

Het beste antwoord

Ja, daar kun je vriend die ouders zeker op aanspreken.

Hij kan zeggen dat hij het niet netjes vindt, dat ze een hard oordeel vellen, zonder dat ze hem goed kennen. Dat hij het als stemmingsmakerij beschouwd.

Reactie van die ouders zal waarschijnlijk wel zijn, dat ze in de verdediging schieten en dat dit misschien van invloed zal zijn op de sfeer op het feestje.

Echter als je er niks van zegt, dan blijf je elkaar met scheve ogen aankijken.

Wat belangrijker trouwens is, is dat jullie een en ander eens bespreken met die vriend en zijn vriendin. Dat zijn immers de personen uit jullie vriendenkring. De ouders van die vriendin zijn niet jullie vrienden en zullen ook nooit jullie vrienden worden en dat hoeft ook niet.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die vriend had zijn ouders daarop kunnen aanspreken.
Dat heeft ie blijkbaar niet gedaan. Dat vind ik vreemd. Hij heeft dus zijn beste vrienden
door zijn ouders laten afzeiken.

Andere antwoorden (3)

Wat ik als eerste zou doen is uitzoeken wie dat tegen hun heeft verteld. Kzou die persoon toch ook wel het nodige te zeggen hebben. Verder zou ik door niemand n verjaardag laten verpesten en gewoon gaan als ze niks zeggen e.d zou ik de volgende dag toch wel de confrontatie aangaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het hem nou juist ik wil mijn woordje doen maar niet de verjaardag verpesten. voor de rest zien we die mensen niet echt vaak dus de volgende dag wordt moeilijk. maar plus voor je antwoord.
Hebben wij het hier over volwassen mensen????

Die beste vriend woont samen met een vriendin.
Dus niet meer thuis bij zijn ouders.
Hij leidt dus zijn eigen leven.

Wat bezielt die ouders om daar zo'n preek tegen (jong) volwassen mensen te gaan houden.
En wat bezielt die beste vriend en zijn vriendin
om die ouders steeds maar uit te nodigen??

Je hoeft toch als je jong bent niet steeds je ouders op je feestje te hebben?
Ga lekker je eigen leven lijden.

En dan jullie zelf.
Ook volwassen, ook een eigen leven.
Als daar dat jointje bij hoort is dat jullie keuze.

Nee, als je geen ruzie wilt, ga je daar niet over praten.
Want je staat erboven.
Juist: Wie zijn zij in vredesnaam om zo over jullie te praten?? Niks en niemand toch?
Toch niet de moeite waard om ruzie mee te maken?
TOch niet de moeite waard om misschien de vriendschap met die beste vriend te verpesten?

Je maakt geen geheim van dat jointje.
Dat maak je lekker zelf uit.
En het kan je niks schelen wat een ander daar van vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen ouders uitnodigen, wat is dat voor onzin. omdat ze waarschijnlijk iemand zwart maken??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vrienden van ons zijn dik in de twintig maar haar ouders zijn echt controle freaks. toen ze het gesprek gehad hadden zijn die jongen het ook meteen tegen mijn vriend ondanks dat zij het niet wou. zij probeerd de goede vrede met haar ouders te bewaren. maar ze zijn toch oud genoeg om zelf hun leven te leiden. ik ga inderdaad niet echt met ze om maar ik ben niet echt op me bekje gevallen dus wil het wel even kwijt. maar hoe in dit geval? Plus voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, nu snap ik die min. Iedereen mag uitnodigen wie die wil.
Maar ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat je op al je feestjes, als je jong bent, ook je ouders uitnodigt. En zeker als die ouders jouw beste vrienden gaan zitten zwart maken: Ik vind dat niet kunnen. Maar behalve dat:
Foutje:
Ik vind natuurlijk dat niemand zijn leven moet lijden,
maar je moet wel je leven kunnen leiden
zonder te veel invloed van je ouders,
als je eenmaal volwassen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel als het kon trok ik die min weer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met momo, fijn dat ze control freaks zijn maar daar doe je niets aan. Laat ze lekker lullen, mensen lullen nu eenmaal. Nu ben ik nog even benieuwd, ik heb ook al mijn zaakjes op orde, verdien erg goed en werk hard. Ik blow soms, zeg je nou dat dat fout is? Of mag je vriend blowen van je?! Ik snap niet helemaal of de blowroddel het probleem is of de control freaks?!
Ja ik zou direct op die ouders afstappen. Ze kennen hem denk niet? Maar er zijn nu éénmaal figuren die denken dat als iemand een joint rookt dan ook gelijk crimineel zijn. Tot de orde roepen die gekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja haar vader is politie agent ook in zijn vrije tijd denk ik. maar ik vind dat mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is. plus voor jou goed antwoord