Confronteren of niet?

Mijn vriend heeft al sinds hij klein is een beste vriend. onafscheidelijk. Die beste vriend woont samen met zijn vriendin. op verjaardagen zien wij ook haar ouders. Wij gaan niet echt met ze om, maar je treft ze weleens. mijn vriend werkt de hele week en heeft al zijn zaakjes op orde, en s' avonds rookt hij weleens een joint. nu hebben haar ouders van iemand gehoord ( van wie weten we niet) dat mijn vriend weleens een jointje rookt. nu hadden ze afgesproken met hun dochter en mijn vriend zijn beste vriend. hebben ze een hele preek gehad. dat hij mensen die jointjes rookt niet vertrouwd en die mensen ook niet in zijn buurt wil hebben etc etc etc maar nu hebben wij aan het eind van de maand een verjaardag waar wij hun ook weer treffen. normaal gesproken praten we altijd leuk met elkaar. maar nu heb ik zoiets van: mijn vriend werkt keihard betaald al zijn rekeningen en wie zijn hun om zo over hem te praten? Kun je hun hierop aanspreken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, daar kun je vriend die ouders zeker op aanspreken. Hij kan zeggen dat hij het niet netjes vindt, dat ze een hard oordeel vellen, zonder dat ze hem goed kennen. Dat hij het als stemmingsmakerij beschouwd. Reactie van die ouders zal waarschijnlijk wel zijn, dat ze in de verdediging schieten en dat dit misschien van invloed zal zijn op de sfeer op het feestje. Echter als je er niks van zegt, dan blijf je elkaar met scheve ogen aankijken. Wat belangrijker trouwens is, is dat jullie een en ander eens bespreken met die vriend en zijn vriendin. Dat zijn immers de personen uit jullie vriendenkring. De ouders van die vriendin zijn niet jullie vrienden en zullen ook nooit jullie vrienden worden en dat hoeft ook niet.

Wat ik als eerste zou doen is uitzoeken wie dat tegen hun heeft verteld. Kzou die persoon toch ook wel het nodige te zeggen hebben. Verder zou ik door niemand n verjaardag laten verpesten en gewoon gaan als ze niks zeggen e.d zou ik de volgende dag toch wel de confrontatie aangaan.

Hebben wij het hier over volwassen mensen???? Die beste vriend woont samen met een vriendin. Dus niet meer thuis bij zijn ouders. Hij leidt dus zijn eigen leven. Wat bezielt die ouders om daar zo'n preek tegen (jong) volwassen mensen te gaan houden. En wat bezielt die beste vriend en zijn vriendin om die ouders steeds maar uit te nodigen?? Je hoeft toch als je jong bent niet steeds je ouders op je feestje te hebben? Ga lekker je eigen leven lijden. En dan jullie zelf. Ook volwassen, ook een eigen leven. Als daar dat jointje bij hoort is dat jullie keuze. Nee, als je geen ruzie wilt, ga je daar niet over praten. Want je staat erboven. Juist: Wie zijn zij in vredesnaam om zo over jullie te praten?? Niks en niemand toch? Toch niet de moeite waard om ruzie mee te maken? TOch niet de moeite waard om misschien de vriendschap met die beste vriend te verpesten? Je maakt geen geheim van dat jointje. Dat maak je lekker zelf uit. En het kan je niks schelen wat een ander daar van vindt.

Ja ik zou direct op die ouders afstappen. Ze kennen hem denk niet? Maar er zijn nu éénmaal figuren die denken dat als iemand een joint rookt dan ook gelijk crimineel zijn. Tot de orde roepen die gekken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100