Ik heb mijn cartilage al ruim 2 maamden maar hij doer nog verschrikkelijk pijn! Wat nu

N

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Cartilage betekend kraakbeen in het Engels. Je kraakbeen heb je al als je nog in de baarmoeder zit en dat doet -doorgaans- geen pijn.
Je kunt wel je kraakbeen beschadigen en soms kan het ook ontsteken.
Ik vermoed dat je bedoeld dat je klachten hebt van een piercing door kraakbeen, een helix bijvoorbeeld.
Is het je oor? En is het gezet d.m.v. een "schietpistool"?
Dan kan het dat, door de klap van het pistool, het kraakbeen van het oor stukgeschoten is. Hierdoor kan het kraakbeen over elkaar heen schuiven en dat kan pijn veroorzaken, bij aanraking of in ergere gevallen constante hoofdpijn.
Twee maanden lang pijn is te lang, na een paar dagen zou de ergste napijn weg moeten zijn. Laat onderzoeken wat er aan de hand is. Neem contact op met degene die de piercing heeft gezet en vraag om advies of liever nog: maak een afspraak met de huisarts.