Ik krijg regelmatig herinneringen met boete van mijn energiemaatschappij, terwijl ik de originele rekening nooit ontvangen heb. Hoe los ik dat op?

Het kost me tientallen euro`s aan boete elk jaar, maar als ik de klantenservice van de energiemaatschappij bel, zeggen ze doodleuk dat zij er niet verantwoordelijk voor zijn, indien er post kwijtraakt bij de posterijen.

Het gebeurt echter zo vaak dat ik er bijna aan begin te denken dat het een lucratieve zaak voor de energiemaatschappij is, om de originele nota`s niet te verzenden...

Automatisch betalen heeft ook niet mijn voorkeur.

Ik wil gewoon de originele nota`s ontvangen en betalen.

Hebben meer mensen dit probleem, en kun je het ergens melden? En dan dus niet bij de energiemaatschappij, want die wassen hun handen in onschuld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij sommige energiemaatschappijen kun je ook "Digitale Nota" aanvragen. Je krijgt de nota dan binnen via internetbankieren en je bepaalt zelf wanneer je hem betaalt. Je krijgt de nota's dan niet meer per post.

Toegevoegd na 1 minuut:
• Digitale Nota is gratis. U bespaart de maandelijkse kosten van een acceptgiro (€ 1,19).

• Op uw rekeningoverzicht kunt u precies zien wie de factuur aanbiedt en welk bedrag openstaat.
U ontvangt, via internetbankieren, uw factuur in een bijlage (pdf).

• Alle facturen: de jaarafrekening, de termijnfactuur en de eindafrekening ontvangt u via internetbankieren. Ook eventuele herinneringen en aanmaningen ontvangt u digitaal. De jaarafrekening ontvangt u ook nog per post.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt contact opnemen met PostNL (TNT) en vragen wat zij er van weten.... Verwacht er niet te veel van...
En je kunt je energiemaatschappij een machtigen voor automatische incasso. Dat kunt je binnen 30 dagen terugdraaien als ze onterecht afschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou ook niet van automatische incasso. Daarom heb ik mijn bank opdracht gegeven om maandelijks automatisch te betalen. (kan je zelf ook instellen met internet bankieren) Je weet dat er maandelijks betaald moet worden of je nu wel of geen nota hebt ontvangen. Als je geen boete wilt, betaal dan gewoon maandelijks op tijd.