Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je breed en lang zijn om aangenomen te worden bij de politie?

Ik zie namelijk alleen lange brede mannen bij de politie nooit de gemiddelde man en ik ben maar 1.76

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Och, ik zag hier ooit 2 corpulente vrouwen (ongeveer 1m60) uit hun surveillancewagen rollen en (met tasjes van het Kruidvat achter hun rug) richting lunchroom hobbelen. Dus zolang je maar door de opleiding komt lijkt lengte me niet zo'n probleem. Als je lang genoeg traint dan komen je spieren vanzelf. Kleinere, pezige agenten kunnen ook erg nuttig zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even doorgezocht naar eisen die ze aan agenten stellen. Als je hoofdagent wil worden moet je aan onderstaande eisen voldoen:

Eisen
Als hoofdagent moet je aan verschillende eisen voldoen. Je moet beschikken over een stevige en stabiele persoonlijkheid. Het is belangrijk dat je stressbestendig en flexibel bent. Dat je jezelf blijft in spannende situaties en goed kunt samenwerken. Tijdens de selectieprocedure kijken we of je over deze eigenschappen beschikt. Naast deze eigenschappen is er een aantal basiseisen waaraan je moet voldoen:

* Minimaal een diploma vmbo-gl of tl leerweg of mbo 3
* Minimaal 18 jaar, solliciteren kan al een half jaar eerder
* Nederlandse nationaliteit
* Beheersing van de Nederlandse taal
* Onbesproken gedrag
* Goede conditie
* Goed zichtvermogen (visuseis)
* Rijbewijs B (of bereid deze binnen 1 jaar na aanstelling te halen)

Zoals je ziet, geen eisen mbt lengte en gewicht. Zolang je maar een goede conditie hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, goede mensen kunnen ze altijd gebruiken! kijk maar eens op:
http://www.kombijdepolitie.nl/ Je kunt bij de politie veel meer doen dan alleen agent zijn dus misschien ben je op basis van je intelligentie wel zeer geschikt voor andere functies zoals recherchewerk of een ondersteundende functie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overigens, van dat minnetje vind ik niet zo erg. ik heb wat antwoorden gegeven bij andere vragen die niet altijd in goede aarde vallen dus deze mensen achtervolgen me nu en delen minnen uit als ze een antwoord van me terugvinden.

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, je kunt gewoon solliciteren en aan de testdagen meedoen, als je daarvoor uitgenodigd wordt.

Testdagen houden in: sporttesten (shuttlerun), conditie en kracht, psychologische testen (hoe stabiel ben je tijdens verschillende omstandigheden) mbv vragen beantwoorden (pc), gesprekje met een psycholoog en een casus met een acteur en een intelligentie test. Hoe is je Nederlandse taal enz.

Maten worden er niet opgenomen... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet nodig. Heb zelf ook 2 vrienden die ook ongeveer net zo groot zijn en die werken ook gewoon bij de politie. Voor wat meer informatie over wat je nodig hebt om bij de politie te gaan kijk even op de bijgevoegde website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt vrienden, die bij de politie werken.. nou ik zal niet met je willen ruilen!:P
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing