Ik heb kleren gekocht en 65 euro betaald maar op het etiket stont 60 euro kan ik nu de 5 euro terug krijgen?

Ik heb 65 euro betaald voor een adidas vest maar op het kaartje staat 59.95 als ik nu terug ga naar de winkel met het kaartje van de kleding en de bon krijg ik dan mijn 5 euro terug?

Toegevoegd na 21 uur:
ik was vandaag geweest bij de winkel en toen zijden ze ja de prijs van de kassa is goed en die op het kaartje niet omdat de andere vesten wel 65 euro zijn en we kunnen niet alle 2000 vesten goed controleren ....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dat lijkt mij redelijk. Terug gaan naar winkel met bon en kaartje. Mocht je met een bankpas betaald hebben dan kan je een kopie hiervan meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de bon, kaartje en vestje, en dan kun je die 5 euro terug krijgen. Mits op de bon staat dat je ook daadwerkelijk €65 hebt gegeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik niet het vestje aan houden ..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het product kunnen laten zien dat je gekocht hebt. Zodoende zou je het misschien geleend of gestolen kunnen hebben. Het beste is dus die ook te laten zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb tog de bon om het te kunnen laten zien dat ik het heb gekocht
tuurlijk...
maar dit niet aan degene achter de kassa vragen, maar gewoon dat je recht hebt op 5 € terug..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk moet je bij de kassa zijn, iemand die in de winkel rondloopt heeft geen wisselgeld bij zich!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel de winkelmedewerker... duh
Waarschijnlijk wel. Als het niet zo is is dat niet zo'n goede klantenservice. Je moet wel het personeelslid hebben die het aan je verkocht heeft. Die weet misschien nog dat je €65,- hebt betaald.
Je kunt het allicht proberen denk ik. Je hebt gewoon recht op die 5 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar op de bon staat dat ik 65 euro heb betaald dan heb ik tog bewijs.
Als er op de bon staat dat jij 65 euro hebt betaald, en het jasje kost 59.95, dan moet je 5.05 euro retour hebben gekregen.
Als je dat niet hebt gekregen betekent het dat ze bij de kassa ook een kasverschil hebben van 5 euro. (dus ze hebben 5 euro teveel in de kassa)
Tevens staat op de kassabon vaak door wie je bent geholpen (naam of nummer van de medewerker)
Als je met de bon teruggaat, en aangeeft dat je geen 5.05 euro terugbetaald hebt gekregen dan zullen zij dit daadwerkelijk terugbetalen als zij bij het opmaken van de kassa het kasverschil hebben ontdekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo is dat de vest 60 euro kost maar dat de kassa 65 euro aanslaat heb je bewijs genoeg, want op je bon staat 65 en je kaartje 60.

Het gebeurt vaker dat de kassa een ander bedrag aanslaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een bedrag van 5 euro verschil. Dan kun je als klant niet weten dat het bedrag niet klopt omdat het om een vest gaat met een relatief lage prijs. Zou heb bijvoorbeeld een verschil van 50 euro zijn op zo'n vest dan kun je begrijpen dat het bedrag niet klopt en dan hoeft men het bedrag niet terug te geven. Maar omdat het om een klein bedrag gaat en je dus als klant niet kunt weten dat dit niet klopt moet men je het geld teruggeven. Ik heb dit jaren geleden eens bij een consumentenprogramma op tv gezien en neem aan dat die regel nog steeds van kracht is.

Toegevoegd na 46 seconden:
Je kunt, als je je geld niet via de winkel terugkrijgt, kontakt opnemen met het hoofdkantoor van die zaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
zou heb moet natuurlijk zou het zijn.