Hoort men in de supermarkt het beurtbalkje VOOR de boodschappen of NA de boodschappen op de lopende band te leggen?

Ik vind het behoorlijk irritant om 2 balkjes neer te leggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Sterrehemel, Ik maak me druk om een soort luiheid dat asociaal is. Men moet gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Als leeftijdgenoot van je vraag ik me wel eens af of ik iets heb gemist. Of er soms een omgangsregel is veranderd en ik het balkje niet meer na maar voor mijn boodschappen moet leggen. Nou, het is me wel duidelijk. Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Antwoorden (5)

In principe legt uw voorganger een balkje NA het laatste artikel. En dat kunt u ook doen.
Zijn er weinig balkjes, dan legt u uw boodschappen met wat tussenruimte neer tussen uw voorganger en diegene die na u komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je boodschappen, als iedereen dat doet ligt er automatisch aan elke kant een balkje. voor je boodschappen het balkje van de vorige klant en achter je boodschappen jou balkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kwestie van goede manieren om een beurtbalkje ná je eigen boodschappen neer te leggen.

Vaak liggen de beurtbalkjes niet helemaal tot aan het begin van de lopende band, dus degene die achter in de rij staat, zou vaak ver langs jou en over jouw boodschappen heen moeten hangen om een beurtbalkje voor zijn eigen boodschappen neer te leggen. Daarom is het wel zo handig als degene voor je, die er gemakkelijker bij kan, dat even doet.

En tja, als degene voor me niet zo sociaal is om zo'n balkje te pakken, dan grijp ik er zo gauw ik erbij kan toch maar gewoon twee, één voor vóór en één voor ná mijn boodschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies zo hoort het !
Na de boodschappen. Lees dit maar even: Waarom zou direct bij de kassa een beurtbalkje moeten liggen? Er is niemand bij de kassa voor jou. Dus het is logisch dat na dat jij je boodschappen op de band hebt gelegt, je een balkje neerlegt voor degene die na jou z'n boodschappen op de band wil leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VOORGANGER BALKJE (door voorganger neergelegd)
JIJ BALKJE(door jou neergelegd)
ACHTERGANGER

Zo moet het :).