Hoort men in de supermarkt het beurtbalkje VOOR de boodschappen of NA de boodschappen op de lopende band te leggen?

Ik vind het behoorlijk irritant om 2 balkjes neer te leggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe legt uw voorganger een balkje NA het laatste artikel. En dat kunt u ook doen. Zijn er weinig balkjes, dan legt u uw boodschappen met wat tussenruimte neer tussen uw voorganger en diegene die na u komt.

Na je boodschappen, als iedereen dat doet ligt er automatisch aan elke kant een balkje. voor je boodschappen het balkje van de vorige klant en achter je boodschappen jou balkje.

Het is een kwestie van goede manieren om een beurtbalkje ná je eigen boodschappen neer te leggen. Vaak liggen de beurtbalkjes niet helemaal tot aan het begin van de lopende band, dus degene die achter in de rij staat, zou vaak ver langs jou en over jouw boodschappen heen moeten hangen om een beurtbalkje voor zijn eigen boodschappen neer te leggen. Daarom is het wel zo handig als degene voor je, die er gemakkelijker bij kan, dat even doet. En tja, als degene voor me niet zo sociaal is om zo'n balkje te pakken, dan grijp ik er zo gauw ik erbij kan toch maar gewoon twee, één voor vóór en één voor ná mijn boodschappen.

Na de boodschappen. Lees dit maar even: Waarom zou direct bij de kassa een beurtbalkje moeten liggen? Er is niemand bij de kassa voor jou. Dus het is logisch dat na dat jij je boodschappen op de band hebt gelegt, je een balkje neerlegt voor degene die na jou z'n boodschappen op de band wil leggen.

VOORGANGER BALKJE (door voorganger neergelegd) JIJ BALKJE(door jou neergelegd) ACHTERGANGER Zo moet het :).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100