Hoe veel kost het om 1 euro te maken?

De productie dus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goede vraag... Nooit aan gedacht, eigenlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag ja!
'k Heb 't wel geweten maar ik zou het echt niet meer weten...

Antwoorden (2)

Wat een goede vraag! Heb ik me nog nooit afgevraagd eigenlijk. Echt een vraag voor het klokhuis!

Ik ben even gaan zoeken... Ik vond wel twee interessante artikelen:
1) het jaarverslag van Joh. Enschedé die het geld drukt
2) een artikel voor scholieren die een spreekbeurt over geld willen houden. De spreekbeurt staat er kant en klaar printbaar op, hoezo zelfwerkzaamheid, maarokee... Wel leuk om te lezen.
http://www.joh-enschede.nl/UserFiles/File/Spreekbeurt_over_geld.pdf
Het is weliswaar geschreven in een waarlijk abominabel lettertype maar even copypasten in Wordpad of zo en alles wordt beter.

Toegevoegd na 32 seconden:
Sorry... De link naar het jaarverslag vergeten. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Monnaie de France kostte het in 2002 ongeveer 12,7 cent om een munt van 1 euro te maken.
De laatste 10 jaar zijn de metaalprijzen wel flink gestegen, dus nu zullen de kosten hoger liggen.
Er zijn zelfs al munten waarvan de schrootwaarde hoger is dan de waarde van de munt zelf.