Kun je (bij 12-jarige meisjes) van te voren niet zien of ze zwanger zijn?

Naar aanleiding van dat meisje van 12 dat op een schoolreisje beviel, kon niemand van te voren zien dat ze zwanger was en van te voren al uitzoeken van hoe en wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Als er onderzoek naar zou zijn gedaan zouden ze het wel gezien hebben, maar wie doet er nou een zwangerschapstest bij een 12-jarig meisje?
En ze had geen buikje, dus van buiten kon je het bijna niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zie je dat wel maar een meisje van die leeftijd die wordt sowieso wat voller omdat ze pubertijd in gaat en als ze zich niet misselijk of zo heeft gevoeld dan kan het zijn dat je het niet ziet/merkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een kind zwanger is zal ze vast een dikke buik hebben.
Je ziet het dus wel, maar niemand verwacht dat een kind op zo’n leeftijd zwanger is, en dus iedereen gewoon denkt dat ze een beetje dik is.
Vandaar ook de grote schok als zo’n jong kind opeens bevalt van een kind, vooral in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat een kind een opgezette buik heeft door o.a. stress of slecht gegeten.
Dat werd op het jeugdjournaal heel goed uitgelegd. Misschien kun je dit even teugkijken? Tis goed verstaanbare taal dus voor iedereen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet wilt dat iemand erachter komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
İk snap ook niet dat het meisje zelf niet inde gaten had dat ze zwanger was. De baby begint bij 5 maanden erg veel te bewegen in de buik, dus het is niet te begrijpen hoe dit allemaal kan.
En dat het haar eigen vader is die haar zwanger heeft gemaakt, omg ik wil er niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad mijn vraag ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent jong, nog nooit sexuele voorlichting gehad, je ouders zijn gescheiden en je woont niet bij je moeder, maar bij je vader, ziet weinig familie die zwanger rondlopen en een buikje krijgen en vervolgens bevallen en normale buik krijgen. Laat staan dat je weet wat zwanger zijn is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee ze kon niet weten wat zwanger zijn is, maar dan denk ik heeft ze het ook niet aan iemand gevraagd of met een klasgenoot erover gehad wat het kan zijn al die bewegingen in haar buik.
Uit ervaring weet ik dat een baby echt niet stil ligt hoor. Het kan soms zelfs erg pijnlijk zijn. En over de sexuele voorlichting: ik heb zelf in groep 8 sexuele voorlichting gehad, dus op die leeftijd kan je best veel dingen weten. Ik zie hier soms vragen staan dat ze op hun 12 e seks hebben gehad en of ze nou zwanger geraakt kunnen zijn. Dus dat ze helemaal niks weet op dit gebied geloof ik niet sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet niet of ze het zelf niet wist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werd gezegt, dat ze het zelf ook niet in de gaten had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook nog altijd volwassen vrouwen die onverwacht een kind baren, dus zo vreemd is dit niet voor een 12 jarig meisje
Het meisje scheen al vrij fors te zijn geweest...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Discovery is/was er een programma: I didn't know I was pragnant. Gaat over vrouwen die niet door hadden dat ze zwanger waren tot ze moesten bevallen. Ook op internet zijn er verhalen te vinden van vrouwen die niet door hadden dat ze zwanger waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We weten er het fijne niet van, maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het meisje in kwestie het na een tijdje wel door had en er alles aan gedaan heeft om het te verbergen (slobberige kleding en zo), want anders had ze iets uit te leggen dat ze helemaal niet wilde/durfde uit te leggen misschien. Of misschien stak ze haar kop in het zand, want ze zat bepaald niet in een prettige situatie, en als je het gevoel hebt dat je geen kant op kunt, dan leef je maar gewoon door en dan zie je wel wat er gebeurt.
Dus ja, dit kan gebeuren. Kennelijk hebben de buren niets doorgehad, eventuele andere familie niet, de school niet - niet alleen van de zwangerschap, maar ook van het hele gebeuren op zich. Een kind dat met incest te maken krijgt zal vaak moeite doen dat te verbergen, maar juist het gedrag dat ze dan gaan vertonen is soms reden dat er een lampje zou moeten gaan branden hier of daar. Dat is hier niet gebeurd.

Ik moest ook aan de film 'Precious' denken - in het begin zie je de hoofdrolspeelster lopen, een dikke meid. Later zie je dat ze een gesprek met een lerares heeft, die vraagt of ze zwanger is. Hele sterke film, maar wel erg treurig, en die maakt ook wel een en ander duidelijk hierover.