Eerste date/afspraakje.

Ik heb afgesproken met een meisje om naar haar toe gaan en wat gaan doen samen. Ik heb haar leren kennen via een dating website. Samen hebben we contact via msn en via sms al ruim 2 weken. Nu ben ik met verzoek gekomen om elkaar beter leren kennen face to face zeg maar. Ik wil het heel graag en zij ook, we praten dagelijks via msn en hebben een soort klik, we begrijpen elkaar goed. Maar nu zit ik met onzekerheid, hoe moet ik mezelf gedragen enzo, ik ben al verlegen. Hoe moet ik me gedragen op dat eerste date, moet ik kussen gelijk? Alle tips zijn welkom. Ben 21 maar ik wordt gewoon nerveus als ik met meisjes omga en waar moet ik het beste over pratten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het allerbelangrijkste is dat je gewoon jezelf bent. Als je met haar msn't en sms't zeg je dat jullie een klik hebben. Ik ga er van uit dat je op die momenten gewoon jezelf bent. Waarschijnlijk zul je dat dan ook hebben als je dat gewoon bent als jullie elkaar ontmoeten. Dat is immers de reden dat jullie elkaar leuk vinden. Een soort van act ophangen is dus nergens voor nodig. Of je gelijk moet kussen, tsja, dat hoeft niet, maar misschien spatten de vonken er wel zo van af dat het vanzelf gebeurd! Moet je geen toneelstukje gaan opvoeren, want daar prikt men meestal snel doorheen en dat is niet leuk. Dus, resumerend, doe gewoon lekker normaal en gezellig, en dan ben je zo een tijd verder, zonder dat je hebt moeten nadenken waar je het nu weer over zal moeten hebben.

misschien is het een optie om af te spreken op een neutrale plek, bijvoorbeeld in een park. het gaat erom dat je een plek kiest waar je beiden zo weg kan mocht het zo zijn dat een van beiden het echt niet leuk vind. dus niet een restaurant want daar zit je altijd met het probleem van een rekening, hetzelfde geld voor een bioscoop. dit kan ook overkomen als goedkoop of saai en dat wil je ook niet, denk hier dus over na. een betere optie is een net cafe. hier kan ieder zijn eigen drinken betalen maar kan je ook voorstellen dat jij het betaald om te laten zien dat je wat voor haar over hebt. let op, drink niet te veel. je kan, als je rond 4 uur in de middag af spreekt ook nog samen ergens gaan eten. wil je toch wat meer, ga dan naar een restaurant of bioscoop, is ze wat avontuurlijker, dan kan je gaan karten of mountainbiken door het bos en onderweg ergens gaan eten. praten kan het beste over school/werk en misschien wel jullie ervaring met mensen van internet in het echt ontmoeten. Onthoud altijd dat het minder erg is/word dan jij het je voorstelt. op msn ontstaat een gesprek ook zomaar, dit zal dan in het echt ook wel zo zijn.

Het meisje zal net zo nerveus zijn als jij bent. Het is hartstikke spannend zo een ontmoeting in real live. Ik heb het idee dat als jullie met elkaar op neutraal terrein afspreken, een leuk cafeetje dat de gesprekken vanzelf komen. Bovendien kennen jullie elkaar al een beetje via de site. Je hoeft het meisje niet te kussen de eerste ontmoeting, het ligt helemaal hoe het voor jezelf aanvoelt. Een date kan heel leuk zijn, maar het kan ook tegenvallen in het echt. Dus houd met beide rekening. Succes!

Spreek af in een openbare gelegenheid, bijv. een cafeetje. Drink geen alcohol. Betaal haar consumptie. Het komt erg krenterig over als je dat niet doet. Praat over koetjes en kalfje: school, werk, vakantie enz. Blijf niet zelf steeds aan het woord maar geef haar ook de ruimte. Vraag belangstellend naar haar en wat haar bezighoudt. Maak de eerste afspraak niet te lang. 1 a 1,5 uur is lang genoeg. Nee, ga niet meteen kussen. Als het erg leuk en gezellig was kun je bij het afscheid op de wang kussen, maar ga niet meteen vol op de mond. Beloof haar te bellen, ook al viel ze in het echt tegen. Bel toch. Was het leuk, maak dan een nieuwe afspraak.

Gewoon zorgen dat je spontaan en zeker over komt, dan komt het vast goed. Ga geen dingen forceren maar hou het gewoon gezellig, een eerste date, en helemaal met iemand via internet kan je zien als een soort kennismaking.

Ik zou een date verzinnen waarbij je samen iets gaat doen. Dat geeft afleiding en zo zit je minder gestrest naar elkaar te koekeloeren bij enge stiltes. Kussen moet je pas doen als je daar zin in hebt. En of zij daar zin in heeft, daar kom je dan snel genoeg achter als je het probeert. En misschien kun je haar waarschuwen, voordat je haar ontmoet, dat je waarschijnlijk niet helemaal uit de verf zult komen omdat je niet goed bent in zo'n eerste ontmoeting. Na die ontmoeting kun je de boel dan per msn n beetje evalueren en lachen om de stiltes die er eventueel zijn geweest. Je komt er dan snel genoeg achter of ze nog belangstelling voor je heeft. Veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100