Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen de Ad en de Trouw?

ik bedoel bijvoorbeeld achtergrond van de krant (bijv. liberaal) het aantal stukken over de multiculturele samenleving en de toon van die stukken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het AD is populistischer dan de Trouw. AD brengt meer smeuïg sensatienieuws voor de massa.

In de Trouw wordt in de artikelen nooit gezocht naar sensatie. Als je een krant wil die je 's ochtens op nuchtere maag rustig naast je bakkie muesli kunt lezen zonder verkrachtingen, berovingen en bloederige taferelen te moeten verteren: Trouw.

Trouw is behoorlijk links maar wel met een religieuze achtergrond. Veel artikelen over filosofie en religie, diepe denkers komen aan het woord. Naar mijn smaak iets te weinig wetenschap.

Je krijgt met de Trouw een rooskleuriger beeld van de mensheid dan met het AD. Het is maar net wat je zoekt. Ik lees soms artikelen in beide kranten die gebaseerd zijn op hetzelfde onderzoek maar een 180 graden omgekeerd beeld geven van de werkelijkheid, wonderlijk! Dus als je uit gaat van het goede van de mens en rustig wakker wil worden, zou ik Trouw lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding