Werd roze al vóór het nazi-regime als kleur voor homoseksuelen toegekend? Of is het echt een uitvinding van de nazi's?

Homo's die destijds werden gevangengenomen kregen een roze driehoek op hun kledij om hen te onderscheiden van andere groeperingen in de concentratiekampen.
Deden de nazi's dat omdat roze toén al een kleur was waarmee homoseksuelen werden geassocieerd of hebben zij het zélf bedacht?
http://www.dwhdelft.nl/oud/voorlichting/homo_symbolen.htm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De roze driehoek werd gebruikt als herkenningsteken voor de vervolging van homoseksuelen tijdens de Tweede Wereldoorlog en is nadien een geuzenteken voor de homobeweging geworden.

Volgens wikipedia is het dus een 'utivinding' van de nazi's.