Geen oorlog, geen spullen meer die alleen maar als wapen of verdediging of terrorisme gebruikt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal de wolf bij het schaap verkeren en de panter zich nederleggen bij het bokje; het kalf, de jonge leeuw en het mestvee zullen te zamen zijn, en een kleine jongen zal ze hoeden.
14 jaar geleden
Een wereld waarin iedereen respect voor elkaar heeft, en er geen genoegen in schept een ander omlaag te trappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen zichzelf kon zijn, dat was voor mij vrede op aarde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen ruzie(oftewel iedereen is het met elkaar eens, oftewel heel creepy! Want dan is iedereen hetzelfde....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maar oorlog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar ik denk dat wereldvrede niet bereikt kan worden, omdat er nooit een tijd zal komen dat alle mensen op één manier denken. Zoals men zegt: Iedereen is anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en je ziet geen andere oplossing als geweld? Wij lossen onze meningsverschillen in Europa toch ook via andere wegen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door meningsverschillen kan ruzie ontstaan en door ruzie oorlog. Ik zeg nergens dat er geweld moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorlog zonder geweld? Dat bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg alleen maar dat er door ruzie geweld/oorlog kan ontstaat. hoeft niet voor mij, liever niet! maar een wereld zonder ruzie; dus zonder meningsverschillen lijkt me geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee oké. Maar je kan wel in vrede leven en meningsverschillen/ruzie hebben. Kijk maar naar Europa. Ik ging er vanuit dat je het ook gelijk over geweld had. Mijn fout..
Dat conflicten (want die zullen altijd blijven, zit in de aard van het beestje) via andere wegen opgelost worden.

Politiek op het hoogste nivo, dat iedereen zijn/haar eigen keuzes in het leven kan maken.

Dat meningsverschillen op andere manieren beslecht worden. (soort olympische spelen?).

Dat grenzen vervagen en alleen nog leefomgevingen bestaan.

Geld en macht krijgen een andere betekenis.

Ik heb geen idee, dit is wat in mij opkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen oorlog, maar vrede.
Geen onderdrukking, maar respect.
Geen landjepik, maar bij de buren op de koffie.
Geen religieuze verschillen, maar aanvaarding.
Geen dwang, maar vrijheid.
Geen wapens, maar handen schudden.
Palestijnen en Joden, samen hand in hand.
Wereldleiders gezellig bij elkaar, op een jaarlijkse conferentie.

"Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Illusie.

Ik wil niet negatief zijn, maar helaas zal dit nooit gebeuren. Er zal altijd een groep zijn die meer wil, meer macht, meer spullen. Jaloezie en macht zijn twee belangrijke drijfveren die er dus voor zorgen dat wereldvrede een illusie is.
(Oh wat hoop ik dat ik in dit geval volledig ongelijk krijg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan alleen als er een wereldregering komt. Naties zijn uit de tijd. Verander de Verenigde Naties gewoon in een wereldregering. Alle landen zouden hun legers en hun wapens aan de wereldregering moeten overdragen. Met wie zouden er dan nog oorlog gevoerd moeten worden? Misschien willen enkele regeringen niet toetreden; dan moeten ze volledig worden genegeerd alsof ze niet bestaan. Ze moeten dan wel toegeven. De leden van de wereldregering zullen de wereldpresident kiezen. Maar deze wordt niet gekozen uit de leden van de wereldregering, maar van buiten. Eén ding moet absoluut zeker zijn: hij mag geen politicus zijn. Hij kan danser, dichter, schilder of mysticus zijn maar geen politicus. Alles behalve dat.

Osho- Mainifest voor een GOUDEN TOEKOMST.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een periode die de mensheid nu nog vreemd lijkt. Op een dag wordt dit de start van een nieuw tijdperk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal heel erg stil zijn. De laatste mens is eindelijk vertrokken nu hij beseft dat hij geld niet kan eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een totaal levenloze Aardbol; zelfs eencelligen vreten elkaar al op. Oorlog (strijd) staat aan de bron van het leven; geen plant die niet het licht of water weg rooft van een andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat er een wereldvrede komt,in de dromen en verwachting van ieder van ons. Het zou misschien mogelijk zijn bij een wereld leider in de vorm van een totaliserend regime. Zo ver zal het niet komen. Zelfs de Bijbel spreekt al over oorlogen en pestilentieën. Hoe zouden we van vrede weten als er geen oorlog was. De hebzucht en machtgevoelsuitingen zijn de veroorzaker van dit soort dreigingen. Hoe zou je weten wat wit is als er geen zwart bestaat? Hoe zou je van de liefde weten als er geen haat bestaat. De verscheidenheid van ellende en vrede is groot, terwijl het heel begrijpelijk is dat je voor iedereen de vrede wenst. Het valt op als er een hitler is, maar het valt ook op dat er een Ghandi is een Golden meir, de dalailama enz. We zijn op aarde gezet om de wereld, de mens, en dier ja de hele natuur met respect te behandelen. Die waarde gevoelens zijn tegenwoordig meer gericht op hoeveel, het meest, het snelst, de koersen de index en de rekenkamer.Gelukkig en misschien door de crisis worden we zelfbewust om lief te hebben; nl. de ander en voor de natuur, we zullen in welvaart met minder genoegen nemen. We zullen in de toekomst meer groen georienteerd zijn en met liefde en zorg goed zijn voor moeder aarde zodat we naar een mooi leven van welzijn onze vrede vinden bij het loslaten van ons lichaam, we hoeven dan niet meer te zoeken naar een lichtpuntje maar gaan met het licht mee. Addy