Wat zijn mijn rechten?

Ik heb een abonnement voor een mobiele telefoon af gesloten. In de mondelinge overeenkomt met de verkoper zou ik 27.95 betalen, voor 60 belminuten, eindeloos internet en eindeloos sms.

Nu blijkt dat de eindeloze sms bundel helemaal niet is afgesloten, en ik zo'n 300 euro schade heb, omdat ik de sms berichten 'buiten mijn bundel' verstuurd zou hebben.

Heb ik recht op mijn geld terug?
En wat zijn mijn rechten eigenlijk als ik getekend heb voor het abonnement zónder eindeloos sms?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik vrees dat als je een contract getekend hebt, je tussen de regels in valt. Een mondelinge afspraak is rechtsgeldig (Mits je getuigen hebt). Maar als je vervolgens eea op papier zet (Het contract) en daar andere bepalingen in staan, dan had je dat ten tijde van tekenen moeten aangeven. Achteraf is jammerlijk te laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mondelinge contracten die je afsluit bij een telecombedrijf worden altijd opgenomen.

Bel dit bedrijf op, wijs hen op de gemaakte fout en vermeldt daarbij dat je duidelijk in het mondelinge contract die bundel hebt afgesloten. Dit gesprek kunnen ze heel makkelijk opvragen in hun systeem. Vermeld ook even vanaf welk telefoonnummer je toen gebeld hebt. Dat maakt het voor hun heel makkelijk alles op te zoeken.

Heb je alleen iets mondeling afgesloten of heb je thuis ook nog een contract opgestuurd gekregen die je getekend moest terugsturen ? Mogelijk heb je dan zelf niet goed gekeken en heb je geen recht meer op je geld terug. Je bent dan tenslotte zelf erg slordig geweest.

Succes ermee !

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga ervanuit dat je telefonisch besteld hebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een contract ondertekent dus dat is rechtsgeldig. Wat je afgesproken hebt met de verkoper hoort in het contract te staan; je hebt ondanks dat het sms gebeuren er niet instond toch getekent. Helaas je zit er aan vast.

Hoewel een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig wordt deze in dit geval ongeldig omdat er een schriftelijke overeenkomst is.