Is een 2 staten oplossing dé oplossing voor het Israel-Palestina-conflict? Of weet je een betere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (10)

Nee. Een éenstatenoplossing is beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zo. Mooi plan. Ik vrees dat je daar de handen niet op elkaar krijgt in de wereld. Vooral de deportatie van de Palestijnen naar een waaier van landen zal een pijnpunt blijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen sprake van deportatie.
AWM
14 jaar geleden
Gaan ze dan uit zichzelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze blijven gewoon waar ze zijn.
Ik vermoed dat er nu geen oplossing is... Als die er was, dan vlogen ze elkaar niet steeds in de haren...

Daar zouden ze eens een prijs voor kunnen uitschrijven... Wie de oplossing kan vinden, hoeft nooit meer te werken... Dat zou een mooie methode zijn, vraag het aan de mondiale bevolking wereldwijd om een oplossing... En de winnaar hoeft nooit meer te werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geformaliseerd zal dat best wat zijn maar ondergronds, minder zichtbaar, zal er voor heel lang nog haat naar elkaar bestaan en die kun je hiermee niet in de kiem smoren. Een oplossing, misschien een NATO buffer ertussen bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de vernietiging van de staat Israël niet unaniem wordt afgezworen, zal er denk ik, nooit iets lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En... Als je die staat een andere naam geeft en Palestina daarbij in op neemt? Dan is Israël vernietigd.
Ha, die Rigoberto;

Als ik zie dat de diverse Palestijnse groeperingen net zo hard bezig zijn elkaar als de aartsvijand Israël te bestrijden denk ik dat een tweestatenoplossing ook niet afdoende zal zijn. Ik denk er nog even over na want een leven lang niet meer hoeven te werken klinkt toch wel erg lekker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing: Israëel en Palstina worden één land. Elk gezin in Israël/Palestina krijgt een willekeurig huis aangewezen in dat land. Uiteraard worden al die muren dan omver gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan kan de grote slachting meteen beginnen.
Wat als Jordanië de Palestijnen nou eens opneemt? Het land is vele malen groter dan Isräel en zo kan Jordanië haar echte Arabische solidariteit tonen met het broedervolk der Palestijnen. Alle oplossingen op één en hetzelfde grondgebied leidt nergens toe, zoals de afgelopen 60 jaar getoond hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mooiste zou zijn als het één staat zou zijn waar alle geloven en alle volken naast elkaar leven. Maar dit is tevens het meest onrealistische plan. Een twee staten oplossing is het meest reeël al heb ik af en toe het idee dat men inmiddels alleen maar vecht om het vechten zonder ook maar één keer te denken aan het belang van de onschuldige burger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, twee staten zou het begin van een oplossing kunnen zijn. Jeruzalem moet dan echter ook verdeeld worden, of misschien moet deze stad wel als wereld erfgoed onafhankelijk en voor iedereen toegankelijjk verklaard worden. Daarnaast zouden er onderhandelingen met de hamas gevoerd moeten worden, want fatah is niet meer de enige vertegenwoordiger van de palestijnen. Ik denk dat er een offer van Israel gevraagd moet worden en dat ze een stuk land |wat ze deels al gedaan hebben| op moeten offeren voor vrede. Ik ben alleen bang dat er teveel haviken in Israel rond lopen, dat het palestijnse volk verdeeld is, en dat veel arabische landen ook niet staan te juichen bij een vrede in het midden oosten. |dan zou de aandacht wel eens bij hun eigen dictatoriale regimes blijven stil staan|
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee staten vormen een oplossing:
de staat van nuchterheid en
de staat van vergevingsgezindheid.