Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je op rekenen als de temperatuur in Nederland de -25 graden haalt?

Als we dus temperaturen krijgt, waar Rusland al meer aan is gewend.

Toegevoegd na 59 minuten:
En wat voor effecten heeft dat op de maatschappij, het bedrijfsleven en de economie?
Kan er nog gewerkt worden, kan men nog naar het werk, kunnen de producten nog geleverd worden?
Kunnen supermarkten nog bevoorraad worden, kunnen wij nog eten en drinken verkrijgen?

Nederland is niet hierop berekend en heeft ook weinig tot geen ervaring. In hoeverre raakt de samenleving ontwricht en welke gevolgen heeft dat?

Toegevoegd na 1 dag:
'europa gaat gebukt' ->
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/mobile/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/09/buitenland/winterweer-houdt-europa-in-zn-greep.xml

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
995
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik een weeralarm gemist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig niet zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik loop al een tijdje met deze vraag in mijn hoofd. Nu lees ik op telegraaf.nl dit
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8436661/___Horrorwinter_op_komst___.html?p=21,1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk terug aan de koudste periode van de vorige winter...
Tis gewoon wraak van IJsland ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

We zullen leren inzien hoe verwend we nu zijn.
Alles zal vierkant draaien.
Scholen zullen gesloten worden ,de bouw licht stil , het verkeer...
Maar wanneer je dan bedenkt dat metsers pas uitvriezen in Siberië met temperaturen onder -55°C en scholen pas sluiten op -65°C , dan zie je al aankomen hoe ze hier zullen reageren .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alles waar we nu al last van hebben maar dan in ergere mate.
Dus:
- bevroren leidingen
- kou in huis
- auto's die niet willen starten
- we zullen ons warmer moeten kleden, met name ook rekening houden met gezicht e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je rekenen dat de NS treinen helemaal niet meer rijden. Ook al maken ze daar reclame voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zullen veel verwarmingsketels het laten afweten, vooral die waar het onderhoud niet goed is geweest. Ook zullen veel waterleidingen in buitenmuren, en die te hoog in de grond liggen bevriezen. Wissels van treinrails zullen bevriezen, het treinverkeer zal hinder ondervinden. Bovenleidingen van de spoorwegen kunnen kapot gaan door breuk als gevolg van de koude. Dronken mensen kunnen onderkoeld raken en doodvriezen. Dieren in natuurgebieden moeten bijgevoerd worden. Er zullen heel wat dieren doodvriezen bij deze koude. Uw gasrekening zal omhoog gaan. Heel veel auto's zullen startproblemen krijgen omdat hun accu de kou niet aankan. Ook kan het koelwater bevriezen in de motor van de auto. Kranten en andere media zullen het onderwerp kou tot vervelens toe uitdiepen. Ah, niet te vergeten de 11-stedentocht zal weer in zicht komen. Je moet er verder op rekenen dat het ooit ook weer gaat dooien en het in de zomer ook weer +25 klein nulletje C (dank aan Freek de Jonge) kan gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nadelen zijn al genoemd maar een voordeel is ook wel weer dat je minder stroom verbruikt voor je koelkast/vriezer. Je zet het gewoon buiten. doe ik ook nu met dranken.

Nieuwe auto's zullen denk ik geen problemen geven maar de oudere modellen zoals ik die zelf heb wel.
Het houdt ook wel een beetje wildplassen tegen denk ik zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Ik drink niet graag een biertje van -25 graden.
rebecca
13 jaar geleden
idd bier ontploft, en gewone sappen die bevriezen zijn ook niet te drinken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal: lekker krokant bier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze ook niet de hele tijd buiten laten staan, pino's.
En sowieso buiten de wind in een soort bak of zo. Je kunt ook ijsjes maken van die sapjes. Er zijn ook altijd voordelen aan zoiets. Jammer dat hippo een toevoeging moet maken. Zegt meer over zijn intelligentie dan ie denkt
In eerste instantie zal onze maatschappij ontwricht raken maar we zullen leren ons aan de nieuwe omstandigheden aan te passen. Veel dingen die door zo'n, in onze ogen, extreme vorst kapot zijn gegaan zullen moeten worden vernieuwd maar dan met materialen die ertegen kunnen. Als men in Rusland met deze temperaturen kan leven kunnen wij dat uiteindelijk ook maar het zal wel een paar jaartjes wennen zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een kwestie van wennen.
in de media word alles opgeblazen en van een mug een olifant gemaakt, en dat weten we allemaal.
nederland heeft niet veel winters mee gemaakt waar het onder de -20 kwam, maar die zijn er wel al geweest. maar ik denk niet dat er heel veel veranderd. wel wat meer kleine problemen maar alles blijft het gewoon doen hoor. oude huizen zullen meer problemen hebben dan nieuwere dat wel. waterleidingen enz riolering wat echt geen pretje is als dat bevriest. !!! :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding