Wordt er eigenlijk nog iets gedaan aan het onverzekerd zijn voor ziektekosten?

Je leest soms wel eens dat er duizenden mensen zich
niet verzekerd hebben tegen ziektekosten.
Ik neem aan dat die mensen wèl geholpen worden als ze iets mankeren...maar wie betaalt die kosten dan?
( ik vrees dat dit een "open deur" is..maar toch...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja daar is men mee bezig. lees onder staat artikel. Ja tot op heden betalen wij natuurlijk de kosten
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou een 'dreigbrief' die ik (overigens volledig ten onrechte) ontving van mijn verzekeraar doet vermoeden dat op het moment dat je maar lang genoeg niet betaald het bedrag alsnog van je inkomen of vermogen wordt ingehouden via een soort beslagprocedure. Je blijft dus zelf betalen als dat klopt.
ronron1212
13 jaar geleden
Als je altijd een nette betaler bent geweest weten ze je wel te vinden. Maar lees het artikel. Veel wanbetaler die nog nooit hebben betaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geldt dan voor mensen die bijvoorbeeld illegaal zijn of zo en dat ben ik dan wel met je eens. Maar mensen die 'gewoon' geregistreerd zijn krijgen echt te maken met de maatregelen van het CVZ die Jessiec hieronder ook beschrijft.
ronron1212
13 jaar geleden
Heb je het artikel gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, waarom vraag je dat?
ronron1212
13 jaar geleden
Dan zie je dat het niet illegale gaat wat die zijn niet verzekerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en? Wat wil je nu eigenlijk zeggen. De Polen, de Tsjechen, de Amerikanen etc. die genoemd worden die elders verzekerd zijn, maar daarmee nog niet aan de Nederlandse verplichting voldoen zoals in het artikel wordt vermeld worden er hier in Nederland wel op aangesproken zodra ze bekend zijn, dus bijvoorbeeld bij het GBA staan ingeschreven. Die mensen krijgen dus alsnog zelf de rekening gepresenteerd en daarvoor betalen 'wij' dus niet.

Andere antwoorden (1)

Ja, het word automatisch van iemands salaris ingehouden door het CVZ... De ziektenkostenverzekeraar moet je hiervoor opgeven. Los daarvan rijg je ook nog eens een extra boetebedrag van het justitieel incassobureau. Samen is het iets van 136 euro dus een stuk hoger dan de basis verzekering... Erg sneu voor mensen die werkelijk geen geld hebben om het te betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou moe, waarom een - ? Tis niet leuk maar wel de waarheid... Bedankt voor jouw + mlodewijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet maar zo denken :Iemand is aan het proberen en kijken wat er allemaal gebeurd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog een +