Kleding kan heel duur zijn, als je een winkeleigenaar bent maak je dan grote winst?

Als een t-shirt al gauw €39 kost, een trui €80 in een gemiddelde winkelstraat, dan moet er toch ongelooflijke winst zijn, wie wordt er nou rijk van? De grondstofleveraars, de makers, het verkopend personeel of de huurpandeigenaren? En waarom kan de Xenos bijvoorbeeld zo goedkoop zijn en vergelijkbare artikelen heel duur in ander winkels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K
Kimath
13 jaar geleden
wat voor winkel ga jij naar toe, dat die shirts zo duur zijn?
De winkels waar ik kijk kun je t-shirts voor 15 euro halen, 39 euro vind ik echt veel te duur.

Het beste antwoord

Kleding is zeer modegevoelig, het moet meestal binnen enkele maanden verkocht zijn omdat het anders moet worden gedumpt. Om zich tegen dat risico in te dekken leggen modeverkopers al gauw een marge van meer dan 100% op hun artikelen.
Als je goed gokt maak je dus grote winst, gok je verkeerd dan blijf je met de rommel zitten en lijd je verlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op kleding uit azie zit zo'n 65 tot 70& netto marge!
Dus vandaar dat Xenos zo goedkoop kan zijn!
En Xenos is een grote winkelketen die veel 'bulk' inkopen.
Dus betalen niet per shirt of broek..maar per kilo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van alle De kosten zijn ook hoog. Maar mensen kopen altijd waar het goedkoop is. dus alle winkelier moeten goedkoper verkopen. De huurpanden blijven gewoon wat ze kosten. Maar niemand wordt er echt rijk van. Daarnaast is Xenos en andere ketens natuurlijk ook nog eens aan het stunten wat voor de winkelier natuur ook niet gunstig is. Het gaat al een paarjaar niet goed met kleding winkels er gaan er veel failliet
ronron1212
13 jaar geleden
Vooral merkkleding kent nog wel een pittige inkoopprijs. Meestal worden de prijzen bepaald door de artikelen te vermenigvuldigen met 2,3 (ongeveer). Dit betekent een ruime verdubbeling van de prijs. Als je een grote winkelketen bent met een grote omloop in artikelen dan kun je veel verdienen. Dat komt door het volume, dat is groot. Dit gaat dan meestal naar aandeelhouders/directie en zo.
De kleinere winkeliers hebben het hartstikke moeilijk en verdienen meestal niet al te veel. Je ziet ze ook heel snel weer failliet gaan. Winkeltjes die heel verstandig (en voorzichtig) inkopen redden het vaak wel, maar een vetpot is het echt niet. Er moet vaak ook nog 6 dagen gewerkt worden. Ik zou niet met ze willen ruilen.