Is er een winkel waar je je kleding kan verkopen?

Ik heb altijd te veel kleding en vind het zonde om het weg te gooien of te doneren want ik weet zelf niet waar het terecht komt. Vroeg me af of er winkeltjes bestaan waar je je kleding kan verkopen?

Het liefst in Amsterdam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (11)

Er zijn tweede hands boetieken die ook kleding inkopen, dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marktplaats!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn winkels die je kleding voor je verkopen. Je krijgt dan een percentage (40-50%) van de opbrengst.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijvoorbeeld http://www.zorasecondhand.nl/
bamibal
13 jaar geleden
www.marktplaats.nl de online tweedehandswinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min?, van mij een plus.
Bepaalde kledingmerken lopen heel goed op marktplaats,en sommige niet.
Maar altijd het proberen waard.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle gegeven antwoorden hebben een min, zal wel een 'grappenmaker' aan het werk zijn.
In mei is er zowieso de jaarlijkse kledingbeurs:

http://www.echo.nl/ec-wp/buurt/ingezonden/859840/tweede.hands.kledingbeurs/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
New-life secondhand kleding, in Amsterdam, zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker zijn die er,

deze bijvoorbeeld:

http://www.tweedehandskleding-amsterdam.nl/

http://www.episode.eu/index.jsp?USMID=49

http://www.zorasecondhand.nl/

en zo zijn er nog veel meer. Bovenstaande winkels (vooral de eerste twee) zijn hele mooie winkels met leuke kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zet het altijd op Marktplaats .
Simpele manier om te verkopen , en loopt heel goed
Echt een aanrader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo iets?

http://www.zonder-franje.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ook blijven dragen en minder nieuw kopen. In het rijke westen zouden we met 20% van de kleding nog steeds ruimschoots genoeg hebben. De kledingkasten en schoenenkasten puilen maar uit, ten koste van katoenteelt (de meest vervuilende teelt die op aarde bestaat) en kunststofproduktie voor polyester etc.
Als je het dan toch wil verkopen, kun je het op marktplaats zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Als je je kleding verkoopt wordt het toch ook nog steeds gedragen? Bij ons gaat kleding naar het goede doel, dus krijgt het ook een tweede leven.
Jouw stelling zou wel opgaan als iedereen zijn gedragen kleding in de vuilnisbak zou gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je inderdaad een punt.
Aan de andere kant, hebben wij als maatschappij onszelf aangeleerd dat kleding er vrijwel altijd als nieuw moet uitzien, anders loop je voor schut.
Ik ken iemand die bij het gemeentehuis werkt. Zij moet altijd iets anders aanhebben en als ze dat over 3 maanden nog draagt, zeggen haar collega's er iets van.
Marktplaats inderdaad. Maar dat gaat vaak moeizaam, ook al omdat er zoveel aanbod is.
Dan is een 2e handswinkel een uitkomst. De winkels die ik ken (niet in Amsterdam trouwens) is het:
Goede, nette schone kleding wordt ingenomen en in de winkel gehangen. 2 keer per jaar, voorjaar/zomer en najaar/winter.
Als het verkocht wordt, krijg je 40% v.d. opbrengst.
Wat niet verkocht wordt gaat naar 3e wereldlanden. In sommige winkels mag je het terughalen. Bij de meeste niet.
Je kunt ook eens per (half) jaar op een rommelmarkt gaan staan. Daar kun je ook andere muk van zolder en schuur kwijt evenals waardeloze vulling uit je kerstpakket.. Je bent uiteraard wel een bedrag aan de kraam kwijt. Ik schat in zo'n 15 a 20 euro per meter.