Waarom stemmen we eigenlijk nog?

Heeft het eigenlijk wel zin om te stemmen?
Zijn er ooit dingen die het kabinet doet waar het volk ECHT beter van word?

En lijkt het maar zo of doen ze echt uiteindelijk alleen maar waar hun zelf beter van worden, in plaats dat ze rekening houden met de grote meerderheid van het volk?

En het is toch ook oneerlijk dat de reststemmen naar de partij met het grootste gemiddelde gaat of niet?

In principe is Wilders de persoon die er het meeste op vooruit is gegaan, en toch heeft hij niets te zeggen. Dat is toch ook oneerlijk of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het gaat niet om het volk,het gaat om het land en als het het land goed gaat,zou het ons niet slecht moeten gaan. Het volk heeft zoveel verschillende meningen,die kun je het niet allemaal naar de zin maken.
Dat Wilders niets te zeggen heeft,geeft slechts aan,dat je niet hebt opgelet tijdens de formatie! Het kabinet zal alle mogelijke moeite te doen om Wilders te plezieren,omdat ze van hem afhankelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ik niet goed heb opgelet is me ondertussen al duidelijk geworden... =P

Andere antwoorden (5)

Beste meis, ""het volk"" bestaat niet.

In de loop van honderd jaar is de materiele en immateriele welvaart voor alle Nederlanders toegenomen, mede dankzij o.a. het beleid van de gekozen overheden in die jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt maar wat in de afgelopen decennia met bloed, zweet en tranen is opgebouwd, is de afgelopen vijftien jaar door de politiek weer even hard afgebroken. Nog niet alles maar daar gaat dit kabinet onverstoorbaar mee verder.
Leefden we eerder in een tijd van groeiende welvaart voor allen, nu leven we in een tijd van afbraakpolitiek. De zwaar bevochten verworvenheden worden rücksichtlos vernietigd. Solidariteit, zorg voor de zwakkeren en de sterkste schouders de zwaarste lasten, is iets uit een grijs verleden. Tegenwoordig geldt het recht van de sterkste en de individualisering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oogwerk; Helaas wil het nederlandse volk dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Nederlandse volk wordt voor de gek gehouden en bang gemaakt. "Het gaat slecht met NL." Het IMF heeft laatst onze situatie nog eens doorgerekend. Conclusie was dat NL er verschrikkelijk goed voor staat. Zelfs als onze staatsschuld de komende jaren verdubbelt, is er nog niks aan de hand.
En dan de mooie praatjes van dit kabinet. "We willen onze kinderen niet opzadelen met onze schulden." Prachtig natuurlijk maar door akkoord te gaan met het bouwen van nieuwe kerncentrales wil dit kabinet onze kinderen dus wel opzadelen met een berg radioactief afval waar niemand nog een oplossing voor heeft.
Ik weet wel waar mijn kinderen liever mee opgezadeld worden.
Vier jaar geleden was de SP de partij met de grootste winst. De SP werd niet eens uitgenodigd voor de formatiegesprekken. Wat dat betreft heeft de PVV meer voordeel weten te halen. Dat de PVV nu niet in de regering zit, is een keus van Wilders. Hij wilde geen verantwoordelijkheid dragen. Door dit minderheidskabinet te gedogen, wordt hij niet aangesproken op het beleid van dit kabinet en krijgt hij toch een aantal van zijn programmapunten voor elkaar. Plus dat hij nu kan blijven roepen wat hij wil over de Islam. Eigenlijk heel slap van Wilders. Als hij echt een kerel was zou hij regeringsverantwoordelijkheid durven nemen.
Of het zin heeft om te stemmen, weet ik niet. Wel weet ik dat regeringen nooit rekening houden met de grote meerderheid van het volk. Vaak zie je dat eigenbelang belangrijker lijkt dan het volksbelang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ik ben niet de enige zo dus min of meer zo denkt +
Ja het heeft nut. Onze regering heeft ervoor gezorgd dat we een van de veiligste landen ter wereld zijn. Bijv. in Belgie is het onveiliger omdat het daar veel moeilijker is om beslissingen te nemen. Daarnaast lijkt het soms dat de overheid niks doet maar de meeste beslissingen merk je pas jaren nadat deze beslissing genomen is. Nederlanders zeiken graag maar we leven in een prachtig land en dat komt mede doordat de politiek rekening met ons houdt. Daarnaast moet je soms impopuuulaire beslissingen nemen om het land goed te besturen.

Voorbeeld; de vvd is de partij die flink wilde bezuinigen en de mensen waren het daar blijkbaar mee eens (zie verkiezingen) daarom volgen nu flinke bezuuinigingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders is nu in de positie dat hij de regering kan laten vallen, elk moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zorgen er voor dat het volk er niet slechter op word! tenminste sommige partijen, bijvoorbeeld dat nederland niet geislamiseerd word, of dat mensen niet vrijuit de loop op gaan met abortus en euthanasie