Hm, ik moet altijd even nadenken bij vragen die beginnen met 'Vind je het normaal' of 'Is het normaal'.
Normaal is een beetje een vreemd woord. Het betekent 'volgens de norm'. Dus dan moet je eerst nagaan wat de norm is.
Als je naar de geschiedenis kijkt hebben er vele mensen geleefd. Het grootste deel van die mensen zijn ook gestorven. Slechts een klein deel van al die mensen leeft nu nog (6 miljard, of hoeveel zijn het er nu?).
Ik hoor bij dat kleine deel, dus dat is niet volgens de norm. Dus is het niet normaal dat ik leef.

Maar goed. Ik denk dat je de vraag anders bedoelt.
Ikzelf heb er grotendeels geen erg in dat ik leef. Ik bedoel dat ik niet steeds bewust denk: goh, ik leef. Dus dan is het leven op zich normaal.
Als ik ga nadenken, dan kom ik al gauw bij de vraag naar het doel of het nut van het leven. Dan vind ik het allemaal ineens niet meer zo normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1+1+1=2?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'moet' je laten zien dat je hebt geplust?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm ik vind dat zelf altijd een beetje onzin dat je perse +1 moet zeggen als je een +je geeft. Maar daarstraks zeiden 3 mensen +1 en was er maar +2, dat vonnik een beetje raar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ;)

Andere antwoorden (5)

Ja...

En ik vind het ook narmaal hoe ik leef...

It's my life en My Way...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Bijna elke morgen doe ik de ogen open en voel ik dankbaarheid opwellen, dat ik de zo vertrouwde wereld weer mag zien... Soms duurt het even voordat het doordringt dat ik de wereld herken als iets vanouds en vertrouwds ... Dan kijk ik en zie zaken die niet gekend worden, mysterieus is dat...

Nee elke morgen is er dankbaarheid... En zeer zeker niet vanzelfsprekend...
De tijd dat het niet zo zal zijn, kan vandaag al zijn...

Ik ben nergens zeker van, zelfs niet van de volgende ademteug...

Waar ik wel zeker van ben is dat het eindigt en misschien wel veel eerder dan dat ik had verwacht...

Het is zo super te gek speciaal om te mogen leven.... WOW...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cogito ergo sum. Ik denk dus ik leef.
Als ik niet zou leven zou ik niet kunnen denken, noch het abnormaal vinden dat ik niet zou leven. Aangezien ik denk, betekent dat dat ik leef, zo is het. Niet anders dan dat, het is niet normaal, het is niet abnormaal; het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik er niet echt bij stil sta.. ja natuurlijk!
Maar als je er heeeeeel lang over na ga zitten denken, wat is er dan nog normaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar als ik er zo over denk niet. Iedereen leeft, dus het is 'normaal'. Maar wat is eigenlijk nórmáál?