Ten eerste: beseffen dat je gevangen zit in je eigen stramien.
Daarna: beseffen dat je daaruit wil breken en dit lied goed tot je door te laten dringen.
Vervolgens: DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord.

Andere antwoorden (8)

trek een keer geen onderbroek aan, ga naar een knalfeest, pik een vreemde op, en liefst neem je daarna ontslag om iets zweverigs te gaan doen. Antidegelijkheid gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door alles te doen wat jij wil. Degelijke mensen denken vaak voor ze iets doen; wat vind mijn omgeving ervan. Daarnaast heb je vast wel dromen en als je die naleeft moet je er gewoon voor gaan. Als je dit doet neem je meer risico en minder snel de verstandige weg. Sommige mensen zijn gewoon degelijk van binnen en buiten dan zou ik het gewoon zo laten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Drink eens teveel drank werkt ook. Blow een keer en schrijf dan op wat je echt graag wil doen. Bekijk daarna of dit mogelijk is en doe het gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 keertje proberen te blowen kan in mijn ogen niet kwaad maar goed ieder zijn ding. Je kan mij ook wel anti degelijk noemen haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een junk kan duidelijk geen grenzen stellen. Ik heb in 7 jaar ongeveer 5 keer geblowt. Dat kan ik omdat ik grenzen stel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je gelijk in. Zo had ik het nog niet bekeken.
Door je minder aan te trekken van wat anderen van je vinden en verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de kapper, laat je haar in alle kleuren van de regenboog verven en alle degelijkheid is op slag verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop in je onderbroek over straat, neem een punkerkapsel in oranje met paars, gooi eieren op het huis van iemand die je niet mag, drink alcohol bij je ontbijt en kom altijd te laat waar je ook moet zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ruil een dagje met een zwerver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens wildkamperen in Zweden. Vang je eigen vis, stook je eigen kampvuur en maak je niet druk om kriebelbeestjes en vieze handen (je kunt je alleen in de rivier wassen). Maak je uberhaupt niet druk, kijk maar eens hoe dat bevalt. Je neemt water voor een paar dagen mee, en nee, daar wordt je niet ziek van.

Je zult merken dat je er niks engs aan overhoudt, behalve een onvergetelijke ervaring.

Toegevoegd na 2 minuten:
Realiseer je dat je niet van suiker bent en stort je op de fiets in een stortbui, zoals die van vanavond. (ik heb mogen ervaren hoe het is als het water letterlijk je schoenen klotst).
13 jaar geleden
Slecht gaan eten, daar neemt je degelijkheid enorm van af.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb het dus duidelijk over de fysieke degelijkheid (gezondheid, kracht en weerstand).
Het hoeft geen betoog dat ik adviseer mijn antwoord niet als goede raad te beschouwen.
Overigens , wat is er mis met degelijkheid, zolang je dat niet als synoniem voor saai bedoelt.
Je kunt wel degelijk op een degelijke manier in het leven staan en een kleurrijk en fijn leven hebben.
Dat kan wijzen op dat je stabiel en gelukkig bent, mensen die steeds een kick moeten hebben beschouw ik als personen die uit hun gewone leven te weinig halen.
Je kunt dus echt (leren) genieten van de mooie dingen in het leven, zoals de herfstkleuren, je kinderen, je partner, je vriendschap, je talenten ontplooien, je mendemens helpen, willen stralen , zodat je geluk een positieve invloed heeft op je omgeving.
Dat vereist wel een degelijke instelling, mensen die echt dingen voor elkaar krijgen zijn vaak degelijk in hun aanpak
en geloven in wat ze doen.
De behoefte om minder degelijk te zijn klinkt mij dat je een minder saai leven wilt.
Daar hoef je je degelijkheid niet voor in te leveren, je moet alleen wat meer creativiteit op je levensinrichting loslaten.
Degelijkheid moet niet verward worden met levensangst.