Wat houd de "ramadan"eigenlijk in?

en waarom word deze maar eens per jaar gehouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Máár eens per jaar? Het is een hele maand van zonsopgang tot zonsondergang niets eten of drinken!

Het beste antwoord

De ramadan is een maand van de islamitische maankalender en wordt als feestmaand gezien. Naar het voorbeeld van de profeet Mohammed vasten moslims in deze maand gedurende de dag. Dit vasten is één van de vijf zuilen van de islam. De zieken, zwangere vrouwen, soldaten in oorlogstijd, jonge kinderen, reizigers en alle anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid (denk bijvoorbeeld aan mensen met suikerziekte) of vertragend werkt op herstel van een ziekte zijn echter niet overal verplicht om te vasten. Ook zijn de gezondheidscomplicaties bij het vasten een probleem. Daarom kan best alleen gevast worden als men over een gezonde toestand verkeert.

Toegevoegd na 41 seconden:
De Ramadan wordt maar eens per jaar gehouden omdat de maand Ramadan maar een keer voorkomt in een jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ramadan is een maand van de islamitische maankalender en wordt als feestmaand gezien. Naar het voorbeeld van de profeet Mohammed vasten moslims in deze maand gedurende de dag. Dit vasten is één van de vijf zuilen van de islam. De zieken, zwangere vrouwen, soldaten in oorlogstijd, jonge kinderen, reizigers en alle anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid (denk bijvoorbeeld aan mensen met suikerziekte) of vertragend werkt op herstel van een ziekte zijn echter niet overal verplicht om te vasten. Ook zijn de gezondheids complicaties bij het vasten een probleem. Daarom kan best alleen gevast worden als men over een gezonde toestand verkeert. Naast het vasten kunnen vrijwillige extra gebeden gedurende de nacht worden verricht. Moslims bidden gedurende deze maand meer om de geloofsovertuiging te doen toenemen. Ramadan is volgens de islam een maand van tolerantie, liefdadigheid, verbroedering en bezinning, waarin mensen extra verdraagzaam, toeschietelijk en vrijgevig zijn en waarin de eenheid en samenhorigheid van de mensheid centraal staan.

Volgens de islam leert vasten de mens aan zichzelf te bedwingen en kan het eigenschappen aanleren als discipline, uithoudingsvermogen en vooral zelfbeheersing, en leert het de mens aan de baas te zijn over begeerten en lusten. Verder zou vasten het inlevingsvermogen in de armen versterken en het respect in de medemens en God vergroten. Elke dag dat men vast, wordt als een overwinning zien.

Na de maand ramadan volgt het `id-oel-fitr (Suikerfeest), waarop gefeest wordt met familie en vrienden.
13 jaar geleden
Ramadan is een vastenmaand om jezelf ervan bewust te maken hoe goed je het hebt en je te verplaatsen in minderbedeelden. Ook om je zelfdiscipline te verbeteren volgens mij.

Waarom het maar een keer per jaar is weet ik niet, maar ik denk omdat het anders heel zwaar is voor je lichaam, want vasten vraagt veel van je.